• Mamma med en dotter

har en 14 årig bebis

hej min dotter som är 14 år har börjat bete sig underligt på sistånde. jag börjar från början då.
    hon slutade ju med blöjor när hon var 4 år på natt och dagtid och sen dess har det gåt väldigt bra. men nu 10 år senare har hon börjar med det igen. det började en kväll när jag kom in i hennes rum och upptäckte att hon hade en blöja på sig. vad är de här sa jag till henne. hon blev hellt stel av skräck och började gråta. hon berättade att hon vill ha blöjor. hon vet inte varför men hon vill och grät samtidigt. jag vet inte vad jag skulle säga. jag tänkte vad är detta?! sen sa hon att hon inte orkar gå på toaletten på natten och hon har mens så det är bra med blöja då. jag sa herregud blöjor? men varför?
    efter en stund pratade vi om det här med blöjor och sån och kom överens att blöjor för hon ha om hon vill. hon ska köpa dom själv eller om jag köper dom åt henne och hon ger mig pengar för det. men allt detta känns konstigt. tänker samtidigt är detta verkligen rätt att göra? ha en 14 åring med blöjor? ha en bebis igen låter kul men det känns fel på något sätt.

• Svar på tråden har en 14 årig bebis
  • Mar1lyn

Det kanske är ngt annat som besvärar henne. 14 år är ju en ganska känslig ålder. Kanske borde prata med BUP?

• Oona

Jo jag tycker också du ska ta kontakt med BUP.

• Mamma med en dotter

men jag vet inte. det känns fel att gå dit med henne. hon gillar det här med blöjor verkar det som. samtidigt känns det bra om vi skulle gå dit. hon mår bra av att vara det hon tycker om. men jag ska tänka på saken.

• Teskedsmamman

Ta kontakt med BUP och hör hur du ska göra i alla fall... Ni behöver ju inte gå dit direkt utan ta kontakten själv... Hon behöver ju inte få veta att du har varit i kontakt med dem.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.16) BF - 070724
  • MansonDust

Låter som att hon har blöja som nån trygghet. Hänt nåt ?

• Mamma med en dotter

det kan vara av trygghet. hennes far (min förra man) lämnade oss för 5-6 år sen o flyttade till ett annat land. kan det vara av det? kanske hon saknar sin far? jag själv saknar inte honom alls. han har inte heller hört av sig sen han stack. men kanske det kan vara det. tack för du sa om trygghet har inte tänkt på det tidigare.

• tiiinann

men de finns väl bara barnblöjor att köpa i butik? Och dom kan ju omöjligt passa en 14 åring om hon inte är minnimalt liten...jag tycker som ovanstående att du iaf ska ringa BUP o höra vad dom tycker..de kan vara en trygghet för henne..lycka till

• Oona

Libero har nattblöjor upp till 60 kg. Men jag personligen skulle nog inte låta min 14-åring ha blöja på sig.

• tiiinann

nej det låter rätt så otroligt att en 14 åring skulle vilja ha de..men ja vad vet man...hoppas att det finns ett svar både för mamman o tösen på det här..

• pippo75

Jag tycker att du i första hand kan vända dig till skokuratorn. Tillsamans alla tre skulle ni kunna ta en diskussion. Skolkuratorn kan sedan remittera vidare till BUp. Skolan kanske också har funderingar kring ditt barn?
    Hoppas det löser sig!

Svar på tråden har en 14 årig bebis