• Lasombra

UFC PRIDE K1 Martialarts

hej.. undrar om de fins fler som gillar fighting..

hej jag heter micke.aka Lasombra. är galen i fighting har alla ufc 1 - 66 har 75% av allt pride och 40 % av K1 på dvd. tränar själv WingTsun 4g i veckan och kravmaga när jag har tid. men mina underbara barn tar ju en del tid så de är ju tur att de fins dvd. och att man kan träna hemma. har allt jag behöver för att kunna träna hemma.

fins de fler som gillar fighting så skriv gärna...

• Svar på tråden UFC PRIDE K1 Martialarts
  • kontirio

*räcker upp handen* Brukar tanka ner lite events, nu väntar jag på UFC 67 som sänds på lördag :D

Har själv pysslat med Muay Thai i ca 12 år, senaste åren som tränare, dock fått lägga ner efter flytt till Borås och barnfödsel. Det tar ju sån tid från kvällar man känner att man egentligen inte har.

An nescis, mi fili, quantilla sapientia mundus regatur?
  • egil

Jag är fighting-frälst, tränar inte längre men har kört boxning och thai när jag var yngre...
    Följer slaviskt Pride och UFC, tycker att det är roligt att sporten verkar ha exploderat i USA.
    Kul att se Crocop i UFC, jag blev inte besviken. Synd bara att han förmodligen kommer att få möta Randy om titeln. Jag gillar verkligen honom och det kommer att smärta mig att se honom brutalt knockad av Crocop.

• Joels Pappa

Hummm... Pride? Jag kan ingt om K1 osv... men det där lät som nån konstig blandning av homokultur o fighting :)

• kontirio

Joels Pappa,

Vänta bara tills du sett en fighting-gala.. svettiga vältränade pojkar i badbyxor som kramas på golvet

• egil

Pride FC och UFC är organisationer som anordnar tävlingar inom "Mixed martial arts" (MMA). Det finns lite olika variationer av regler men förenklat kan man säga att det är kampsportsmatcher som tillåter slag och sparkar och knän ungefär som i thaiboxning. Utöver detta får man även ta ner varandra på mattan, på marken får man brottas, ta olika ledlås och även slå på varandra.
    Ibland kan det faktiskt uppstå en aning homoerotiska situationer...

• kontirio

egil,

"en aning homoerotiska situationer..." ehehehehehehehehehe

• Grodmannen

hehehe
    Jag sysslade med jujutsu i över 10 år.
    Nu är det mest box på gymmet som gäller.
    Jag gillar all kampsport på tv, men någom vidare koll på stjärnorna har jag inte.
    Lite sugen är jag på att krypa tillbaka till klubben. Jag får se om jag hittar några homoerotiska vibbar där ;)
    Man är man om man vågar krama andra män.

• nr100

synd att intresset för dom traditionella kampsporterna försvinner, det är ändå dom som är grunden till alla fightingstilar. Tränar själv wu zu quan, kung fu

• egil

Om du med "de traditionella kampsporterna" menar de östasiatiska håller jag inte riktigt med. Om man tittar på hur fighting-sport ser ut idag skulla jag vilja påstå att de som har varit mest inflytelserika är Boxning, Brottning, Thaiboxning och braziliansk ju-jutsu. Av dessa är 2 av västerländskt ursprung, vet inte om thaiboxning räknas till de "traditionella" och slutligen då BJJ. BJJ, är enligt mig den enda kampformen med rötter i östasien som har relevans för dagens fighting och då har den kraftigt modifierats i Brasilien...

• kontirio

Thaiboxning borde räknas till de traditionella då man hållit på med det i hundratals år.

Svar på tråden UFC PRIDE K1 Martialarts