• stjärndamm

Till er som fått flera missfall

Jag har fått tre stycken varav ett druvbörd.
    Var en rökare innan jag blev gravid.. rökte drygt ett pkt..
    sen när jag plussade slutade jag tvärt....

De har gjorts en utredning på mig o min sambo, men det hittar inget fel. Jag tror att omställningen i kroppen av att sluta röka direkt när jag blev gravid kan vara en av orsaken...
    Har ni andra också slutat röka tvärt o sedan fått missfall?

Jag har nu iallafall slutat röka.... det är mitt sista hopp, det enda jag kan göra...
    så nästa gång jag blir gravid har jag iaf varit rökfri minst en månad!

• Svar på tråden Till er som fått flera missfall
  • PCOskruttan

Ja, fast jag fick M/A i v17. Det har dock inte nämnts som en trolig orsak. De har snarare sagt att ett missfall kan man inte dra slutsatser ifrån. Var tredje graviditet slutar i missfall och orsakerna är många.

Jag har varit rrökfri sen dess och önskar dig all lycka till med att sluta röka, vill du så kan du. Varje röksug varar bara i max en minut och den tiden kan man härda ut.

• C4ROLIN

jag va oxå rökare, rökte 1 pkt om dan oftast, slutade när jag plussade o är i vecka 33 nu.

• MolleMalin

Jag har fått tre mf o har gjort både och. En gång slutade jag tvärt. En gång trappade jag ner. O en gång gav jag fan i det o rökte ändå. Tänkte sluta när jag passerat tiden då jag fått mf innan men kom aldrig så långt. Har en son sen tidigare också o när jag väntade honom trappade jag ner. Är nu grav i v 14 men slutade innan jag blev grav denna gång pga mf. Tror inte att det spelar så stor roll.

Jag säger som PCOSkruttan: Varje gång du blir röksugen varar så kort. Fokusera på ngt annat så går det snart över!

Lycka till!

• bella83

Hej börja att äta folsyra 400 mg det hjälpte mig jag har haft 2 missfall och dom hittade inget fel och då sa min barnmorska att jag skulle äta folsyra det minskar risken till missfall med 50 procent. det kan va så att kroppen saknar det b vitaminet och det är väldigt viktigt i början, jag åt det och 3 grav gick allt bra och jag tror på folsyran kram

• cajere

hej tack för tipset ska börja äta folsyra direkt har haft 3 missfall och ingen har berättat detta för mig.Än en gång tack.

• stjärndamm

Jag är gravid igen nu 4 gången hoppas att vi lyckas denna gång!

• MolleMalin

stjärndamm: Stort lycka till!!!!! Du ska se att det blir bra den här gången. Jag fick göra flera vul + att proggisar sattes in. Kanske kan vara nåt!

Kram Malin

• cajere

Har varit till doktorn och fått svar på en del frågor. Mina värden var bra förutom B-viaminerna de var dåliga så har jag tur så är detta orsaken till missfallen.Hoppas på bättre tur nästa gång för vi ska försöka igen om någon månad. Ska äta medicin i 1 månad. Jag vill så gärna att det ska gå bra känner mig lite bättre till mods nu , träffade en underbar läkare.Grattis och lycka till stjärndamm jag håller mina tummar för er.

Svar på tråden Till er som fått flera missfall