• LenaS

Blödningar i v5

Hej på er.

Någon som har haft blödningar i vecka 5, hur såg den ut, var det blodrött eller brunt? Kändes det lite som mensvärk fast lite svagare?

Tacksam för svar.

Kram Lena

• Svar på tråden Blödningar i v5
  • LenaS

Ingen som har haft det?

Kram Lena

• Snart 30

Hej!
    Jag hade en brunfärgad och sparsam blödning två dagar innan BIM och på BIM-dagen hade jag en rosa ynkeliten blödning. I går, två dagar efter BIM testade jag pos. Har lite känningar då och då i äggstockar och livmoder...

Kram!

• LenaS

Hej Snart 30.

Jag har haft bruna sparsamma flytningar sen 1 vecka innan BIM, BIM var i tisdags 3/2, och idag fick jag lite rött på pappret när jag torkade mig, har dessutom mjölk som rinner ur båda brösten sen 1 vecka inna BIM. Känner mig bubblig i magen.

Känner du igen något mer av detta..!

Kram Lena

• Flingan

Mitt missfall var en blödning som startade som en riklig brunaktig flytning v. 5+0. Dagen efter började jag blöda rikligt, rött och med levrade klumpar. Denna blödning kom och gick i några dagar för att sedan avta och försvinna. Jag hade ont också, som lite kraftigare mensvärk ungefär. För mig innebar denna blödning missfall, men det är inte alltid blödning = missfall.
    Håller tummarna för dig att det inte är någon fara för dig.

• LenaS

Har ingen mensvärk att tala om..!

Mindre än vanligt..!

mest molande..!

Kram Lena

• Febmamma

Hej!
    Jag hade blödningar i v. 4-5 både ljusa små klumpaktig och brunaktiga och hade kraftig mensvärk. Jag fick åka in akut. Det visade sig att barnet låg i livmodern och jag var kraftig förstoppad. Det var högtryck på slemhinnorna från ändtarmen bla. Det är vanligare än vad man tror med små blödningar i början. Ingen har svar på hur det kommer sig. Vi träffade 4 läkare och ingen kunde ge ett korrekt svar men enligt BM är det vanligt och behöver inte vara farligt alls. Försök och se till att du tar något från Apoteket mot trög mage för tarmarna funkar sämre när man blir gravid. Det underlättar en hel del måste jag säga. Lycka till!

• Jalle

Jag fick en blödning igår morse. Har gått 6v. men det stannade liksom av efter lunch. Nu är det bara bruna "rester" som kommer. Har inte så ont heller. Mår väldigt illa nästan hela tiden.

Jag ringde igår morse till gyn (finns inget akutgyn här) och hon sa att eftersom det är så tidigt så är det troligtvis ett missfall. Det går inte att se än på UL (de har dåliga apparater) men jag ska ringa imorgon igen sa hon. För det har ju stannat av så jag är hoppfull. Lite molvärk bara. Det är hemskt att inte veta! Jag blödde under min förra grav också men det gick bra.

• Andrundrun

Jag hade en blödning i v5. Måste upprepa det ngn här skrev. Alla blödningar behöver inte vara missfall. Däremot var jag helt säker på att jag hade fått det. Hade en riklig blödning (mer än vanlig mens) med klarrött blod. Ja såg ut exakt som mens fast rikligare. Hade en väldig mensvärk ända tills jag fick blödningen. Då slutade det tvärt. Kände inte av värken längre. Nu är jag i v33 o väntar på att bäbisen ska komma ut!

Kram

• Jalle

Nej det behöver det verkligen inte vara! Det verkar ganska vanligt. Jag gillade inte det svaret jag fick hos gyn, hon kunde iaf erbjudit mig en tid på en gång. Men hade jag ringt till BM på mödravården hade de sagt helt tvärtom: det är säkert ingen fara! Det vill man inte heller höra. Man vill komma på kontroll på en gång!

• Andrundrun

Jalle-Nej precis. Vi ringde många olika sjukhus o frågade vad det var för ngt. Ringde även kompisar som vart gravida osv o ALLA svarade med en gång att det var missfall. Barnmorskan sade bara: Kom tillbaks om 1v o gör gravtest så får vi se då. VA?! Hjälp mig nu liksom! Men det gick ju bra iaf.

Hoppas att det inte är ngn fara med bebben!

Kram

• LenaS

Om det är missfall har man inte jätte ont då?

Kram Lena

• cockey

hej Lena! Det behöver inte göra ont. Haft 2 missfall som började med bruna flytningar men ingen smärta. Sista mf hade jag såna flytningar i flera veckor innan det började störtblöda utan smärta. MEN nu tredje graviditeten fick jag oxå bruna flytningar o trodde att det var kört igen men nu är jag i v 32!!!! Så det bästa du kan göra är ju att ringa o be om ett vul så vet du vad som har hänt. Lycka till !!!!

• Ankissen

När jag fick missfall började det med en brunaktig blödning som var liten och som kom sparsamt i över ett dygn. Ett dygn eller 1½ efter att denna började kom mensvärken, och sen kom oxå själva missfallet igång.
    Jag hade fått för mig att mf skulle komma som en störtblödning med väldiga smärtor, men så var inte fallet för mig i allafall.

• LenaS

tack för era svar..!

Kram Lena

• LenaS

tack för era svar..!

Kram Lena

• Anonym

Är det vecka 5 enligt fl kalender, kunde det ju ha varit din mens, man kan ju få lite mens även fasst man är gravid, kan ju ha varit det!
    Kramar

• Anonym (Zophia)

Hej, vet att jag är sjukt sent ute. Men jag undrar hur det gick för Jalle? Har haft samma symptom som du beskrivit .

Svar på tråden Blödningar i v5