• Greifing

Är Så Rädd För Att Föda...

Hej .

Jag är så himla rädd ,inte för att föda mitt barn utan jag är rädd för att bli " särbehandlad" på bb för att jag är så ung.
    Snälla .. Vill så gärna känna mig lugn inför förlossningen.
    Jag vet inte vad jag ska göra.

• Svar på tråden Är Så Rädd För Att Föda...
  • Katharina S

jag tror inte dom gör det, du är ju ändå som alla andra som ska föda bara yngre kanske

• malincha

Prata med någon innan. Kanske rentav förlossningen där du bor. Skriv ett förlossningsbrev där du skriver ner önskningar och farhågor.
    De är nog vana med det mesta på bb. Unga mammor, gamla mammor, utländska mammor, rädda mammor, arga mammor osv. De är utbildade för det här, tänk på det! De kommer att försöka göra din förlossning till en positiv upplevelse!!

Oroa dig inte. Det kommer att gå bra. Det är jag helt säker på!
    Krama

• Jenniesmamma
    Det är ingen fara,vet inte hur ung du är men,jag är också en ung mamma,å jag märkte då inte av nån särbehadnling när jag låg där inne,tyckte att allt var jätte bra,precis så som alla sa att det var,unga som äldre! Lycka till,det kommer gå jätte bra tror jag!
    RIP älskade lillebror! 4/8-93-28/12-06!
  • Fruisen

Prata med din BM om detta, jag tror säkert hon kan lugna dig. Förklara i din födelseplan vad du vill och tala om din oro. Sen kan jag rekomendera att försöka få plats på BB Stockholm (om du bor i Stockholm förstås), de är mer som ett privat sjukhus och har sån bra inställning på alla sätt, tycker jag. Kanske finns liknande runt om i landet?

Amandas mamma!
  • Katthi

Tror inte att du ska behöva vara orolig. Men ta kontakt med aurora-gruppen (vet inte om den heter lika i alla städer) en grupp med barnmoskor som tar emot förlossningsrädda av olika anledningar. Har själv varit i kontakt med dem av annan orsak och det kändes skönt efteråt när man fått prata av sig.

• Greifing

Tack för alla svar !!!
    Känner mig lite lugnare.

• gbgumman

Ingen aning hur det är på bb och förlossning i ditt fall men jag kan inte tänka mig att något sådant skulle förekomma de var så snälla och omhändertagande mot alla. På neo så träffa jag en flicka som var 16 år och hon behandlades toppen.

• Sophie82

Nu vet ju inte jag hur ung du är, men jag var 19 då jag födde första barnet och dom behandlade mig som vilken som helst. Märkte ingen skillnad.

Sophie - mamma till Liam, Ebba, Felicia, Nova & bebis bf 19 juni
  • Inna H

Jag tror och tycker som de övriga. Vill bara tillägga att du ju skulle kunna kolla upp med din barnmorska om det finns någon speciell unga-blivande-mammor-grupp, där du kan träffa andra i samma situation. Kan ju vara bra att ha några att prata med och få stöd av under "resans gång". Lycka till!

• Naijna

Jag märkte ingenting, jag var 18 när jag födde min dotter. Under själva förlossningen kommer du inte tänka på det iaf för då är du så inne i ditt. Och skulle du tycka att de behandlar dig på ett sätt som du inte tycker om så säg ifrån och om du har svårt med det kan det vara bra att be din kille eller den som ska vara med.

Ni kan ha ett hemligt tecken att "Nu får du säga till" Det vet jag ett par som hade :)

Men du ska se att du inte kommer märka nåt, det är så vanligt med unga mammor idag :) Lycka till!

Svar på tråden Är Så Rädd För Att Föda...