Mysigt med böllopsresa på båt! Vi åkte med Suncruise eller nåt sånt, har jag för mig i alla falll. Lyxhytten med balkong är guld värd! det var det bästa på hela resan. Vi hade som sagt 2 uppassare som gjorde allt, packade upp våra väskor, tog frukostbeställning, fyllde på läsk och frukt i rummet etc. På middagarna funkade det så att vi fick välja tid för man åt i två omgångar typ 19 eller 21.Borden var för 6 pers och vi blev placerade med en annan svensk familj och hade det bordet, den tiden och det sällskapet hela veckan. När vi checkade in på båten fick vi som et kreditkort som vi fick ta hemskt foto till, det användes sedan till betalning och aktiviteter så man visade bara upp detta och betlade aldrig något förrän vid utcheckningen. Vi blev inte sjuka av vattnet i poolen men hade hört om andra som blivit det så vi badade inte där. Båten gick ju på nätterna och varje morgon vaknade vi någonstans och på båten fanns det utflyktsprogramm med 3-4 olika utflykter på varje stopp som man fick boka in sig på i förväg. Det brukade vara nån heldagsutflykt, nån halvdag, nåt kulturellt, nåt med bad etc och dessa var helt anpassade för vår båt. Särskilda bussar med Suncruisepersonal mötte vid hamnen och visste exakt när vi skulle vara tillbaka så sdet var jätteskönt att slippa stirra med det. Tror vår båt hette Sunbird och så fanns nån mindre som hette carousell.
Förutom den hemska stormnatten hade vi inga problem med gung, är väldigt sjösjuka båda två. Det gör mycket med så stor båt och framför allt med egen balkong. Däremot ligger lyxhytterna längst upp och längst fram så när det gungar blir det ju värst där. Jag var helt knäckt efter stormen vi hade den natten, mer rädd än sjösjuk eg, men på morgonen sa vår "betjänt" att det bara varit 2 m höga vågor och de hade varit med om 20 m höga så det var väl ingen fara eg.
Min man hade kostymbyxor och skjorta på middagarna och jag hade klänningar. Inte kortkort men inte heller balklänning direkt.
Det var en underbar upplevelse och jag är megaavis på er rutt, den tilltalar mig mer än vår gjorde. Vilken båt åker ni med? Och vad coolt att gifta sig på flygplatsen innan!!!! Vi hade stort bröllop med 120 gäster och önskade osspengar till resan av alla så det räckte precis till lyxhytten och hotellövernattning innan planet gick och lite fickpengar. När ska ni åka eller är det hemligt?