• mmlr

Här kommer en tröst för alla med missfall!!!

Jag har idag fått svar på mail av en fantastisk läkare!!
    Så här skriver han:

"Du har mycket bra chanser att efter "bara" två missfall få ett friskt barn efter en vällyckad graviditet! Och än så länge behöver du inte vår hjälp då dina chanser är lika bra som par utan missfall.
    Det finns förklaringar till upprepade missfall; men hos mer än 50% hittar vi ingen rimlig orsak.
    Där finns massor av statistik om upprepade missfall: efter 3 missfall får 66% barn utan att sjukvården hjälper till, efter 4 missfall får 50% barn utan hjälp, därefter ser det mer dystert ut. MEN jag har träffad par med mellan 7 och 20 missafll på raken som med vår hjälp äntligen har fått ett friskt barn."

Han skriver uttryckligen UTAN vår hjälp, så tänk vilken statistik det blir MED hjälp!
    Ville bara dela med mig av detta, då det gav mig stort hopp!
    Kram på er alla och lycka till!!

• Svar på tråden Här kommer en tröst för alla med missfall!!!
  • Tess123

Man behöver få läsa sånt här =)

Kramar

• Virvla77

Skönt med lite uppmuntran Glad

• viki

Tack att du skrev deta! Man behöver lite uppmuntran!
    Kram Viki med 10 MF

• jessy71

verkligen. Det är alldeles för lite av sådan här uppmuntran tycker jag. Man börjar misströsta efter 4 försök nu och med 1 missfall och 1 x. Men men man måste gå vidare. 3-4 missfall är ju inte ovanligt enligt din info. Känns ju iaf som att det kanske finns en lite stjärna i himlen för mig mé och vårat blivande barn....Hoppas. Tack mmlr!!!

• Eliottan

Underbart med lite uppmuntran för en gångs skull som ni andra skrev, här kommer lite till..efter två mf (varav ett ma i v.13) födde jag en fullt frisk son vintern-05.
    fick ett mf för tre månader sedan men försöker tänka positivt för jag är ju själv ett levande exempel på att det visst kan gå bra, bara man vågar hoppas och kämpar på!
    Är otroligt tacksam över att jag överhuvudtaget fått ett barn men tänker inte nöja mig med det... ;)

• MinlillaPuh

Jag hade 7 missfall på 11 år och på den åttonde graviditeten fick jag min son som idag är snart 11 månader.
    Jag/vi genomgick en utredning efter 3 missfall som tyvärr inte visade något men när vi minst anade det och inte trodde att det skulle bli något så vart jag med Jonatan.
    Kan vara läskigt eller jobbigt att läsa men ni får gärna läsa i min blogg om tiden då jag väntade Jonatan...
    Jag vill absolut inte avskräcka någon för Jonatan är ljuset i mitt liv. Han är också beviset på att det sker under när man inte tror på dem längre.

Lycka till tjejer...
    Maria

• Terran77

Tack för uppmuntran. Har haft 2 missfall, vilket jag har förstått inte är ovanligt, men visst känns det ändå nervöst o jobbigt att prova en tredje gång... Men men... håller tummarna för tredje gången gillt! Stort lycka till även till alla er andra med upprepade missfall!

• Nioli

Man blir så himla glad av sådana här trådar, så man får tårar i ögonen.

Tack!

• bella83

Hej jag har haft 2 missfall ett i vecka 15 och ett i början av graviditeten,innan jag blev gravid 3 gången så började jag att äta folsyra och det funkade jätte bra jag fick min lilla dotter. min barnmorska sa till mig att äta folsyra för att endel saknar det b vitaminet. ha det så bra jag rekomenderar verkligen folsyra det minskar risken för missfall med 50%

• Familj2004

"därefter ser det mer dystert ut" Usch för mig var detta tyvär ingen vidare tröst då vi gått igenom 6 mf (med hjälp).

• Karolina A

Jag vet, Familj2004, jag blev lite ledsam när jag läste detta oxå, inget peppande för mig, har ju oxå haft 6 MF o kände att jag tyvärr oxå hörde till dem som det såg "mer dystert" ut för, inget roligt!

• vargungen

Tack för att du startade denna tråd! Man blir glad och hoppet växer!

Svar på tråden Här kommer en tröst för alla med missfall!!!