• jefos

Överviktig = ingen hjälp

Hej alla FL-vänner!
    Jag o min man har nu försökt i snart 2 år att bli gravida, dock utan något positivt resultat.
    Jag är överviktig, betyder det då att man inte får nån hjälp?
    Nån som vet? Har försökt gå ner i vikt men det är sååå svårt! Har tagit nya krafttag nu...!

Tacksam för svar!
    Mvh
    Jefos78

• Svar på tråden Överviktig = ingen hjälp
  • Jiie

Jag ringde en bm idag och fick tid till läkarundersökning. Känns så skönt...sen kan det hända att dom ber än gå ner i vikt och det är jag beredd på så ska kämpa riktigt hårt nu för nu vill vi verkligen ha bebis!!!

hoppas du får hjälp snart!!

• blirmamma2012

Jag vet att det är svårt att gå ner i vikt...Jag är också överviktig och har försökt bli gravid i över 3 års tid...utan något resultat. Jag tror att det är lättare att bli gravid om man inte väger alldeles för mycket. Men vi får ta oss i kragen och ut o motionera =) Det måste ju för f*n fungera någon gång för oss oxå!!
    Kram

• Dollars matte

För att få göra ivf har de en maxgräns för hur högt bmi man får ha, lite olika i olika landsting men det ligger på omkring 30. I övrigt kan man få utredning och ev viss hjälp, men de rekommenderar att man i första hand försöker gå ner eftersom stor övervikt kan ha negativ inverkan på fertiliteten.
    Men ni har inte sökt hjälp än? Gör det! Det skadar ju inte att höra vad de säger om saken.

Svar på tråden Överviktig = ingen hjälp