*ung* mamma
Varför måste man enligt alla födomar som finns vara en dålig mamma om man skaffar barn och e under 25???
har aldrig fattat det fick en komentar på familjelivs hemsida i min gästbok som skrev så här : *hu kan man säga nu har jag fått mitt första barn "äntligen" när man bara är sjutton år. man ska inte skaffa barn när man själv är barn...*
och där kommer allas fördomar om att man e dålig förälder om man e ung när man skaffar barn. tänk så vill jag ha familj innan jag skaffar karriär??? ingen som tänkt på det.
När jag berätta för många av mina släktingar att jag skulle ha barn så började dom att små hata mig :S ha det inte varit bättre att stöttat mig??? men saken var inte den att jag skaffa barn tidigt nej då det var inte problemet, problemet var att jag inte hade gått ut gymnasiet och vist kan jag förstå dom men inegn frågade mig om jag hade tänkt börja igen efter mina mammadagar nej det antogs bara att jag hoppade av gymnasiet ...... och tänk vad FEL dom hade jag ska börja plugga igen till hösten!!!
Tycker absolut att det e fel av folk som jobbar på BVC eller liknande att behandla en annorlund. Gick med min lille Jamie i lund på BVC innan och jag hatade hon som var BVC läkare hon trodde att jag var helt blåst som inte kunde något, var lika arg varje gång jag gick där ifrån. Men jag har faktiskt kämpat och jag kan faktiskt något om mitt barn så det så bara för att man e ung mamma betyder det inte att man är blåst!!!
Om du där ute nu sitter och e ung mamma äschh skit samma vilken ålder finns inget som är ung mamma eller gammal mamma finns bara mammor i världen, Ett stort tips jag vill ge är : var inte rädd för att be om hjälp!!! alla kan inte allt och det kan vara skönt ibland med hjälp så det så!!!!
Jag tycker att man kan vara lämplig/olämplig mamma/pappa oavsätt vilken ålder man än är!!!
Jag är en STOLT *UNG* MAMMA!!!!!!
Bor just nu i perstorp och har märkt en sak folk har inte lika mycket fördomar om unga mammor här finns faktiskt en hel del, brukar skämta om att perstorp inte vet vad prementiv-medel är :P tihi ....
Men ärligt talat jag tycker inte att man ska behöva skämma bara för att man e ung mamma, jag tycker det e skönt att det finns unga mammor men det e ju inget jag rekomenderar på det viset för vist att vara mamma är jobbigt och jag kan nästan lova att när jag börjar plugga kommer jag vara slut. det e jobbigt nog att plugga men att komma hem till en familj och allt det ansvaret som det innebär e inte alltid kul men trots allt Älskar jag min familj mer än något annat!
Komentera gärna vad ni tycker och tänker om vad jag skrivit :)
Puss på er alla där ute