• stumpisen

Hjälp ska jag sälja på Tradera eller Blocket

Behöver hjälp av er Tradera o Blocket proffs....Ska sälja av mina finaste och mest välbehållna bebis kläder (stl 50-62)men kan inte bestämma mig för var, för hur mycket och om jag ska sälja kläderna i kit eller styckevis...(har lagt ut lite bilder)..vad tycker ni?

• Svar på tråden Hjälp ska jag sälja på Tradera eller Blocket
  • Runguska

Hur mycket du ska ta betalt vet jag inte. Men rent generellt tycker jag att du ska använda Tradera om du gjort affärer tidigare och har ett bra omdöme där. Fördelen är då att de som är intresserade kan se hur du varit i dina affärer tidigare. Detta är svårt på Blocket, men de har sin betalning så du som säljare kan använda dig av så varken du eller kunden blir lurad. Säljer du på tradera finns det Payson betalningsgaranti eller vad det heter vilket gör att den som ska köpa för över pengar och först när den fått hem varan så klickar han i att varan är framme och då får du pengarna.

Alltså, har du ett gott omdöme - många poäng som säljare på Tradera skulle jag råda dig till Tradera. HAr du det inte så blir det lättare med Blocket.

Tänk även på att Tradera har på gång ellerhar höjt priserna för saker som blir osålda.

Mitt liv är som den där säcken frimärken jag inte orkar sortera.
  • Benjis

Hejhej. Jag säljer en del på Tradera, tycker det fungerar kanonbra. På blocket är det ofta många som ska pruta osv. Lite småjobbigt...
    Jag brukar sälja i st.vis men är det några kläder som passar jättefint ihop eller är i ett set, kan man ju sälja det som ett kitt. Titta runt lite o se vad andra har lagt för utgångspris på liknande kläder, så får du en liten hint om vad du ska börja på. Bättre att börja för lågt än för högt, då kan du få fler intressenter med i budgivningen Skrattande.

Lycka till!
    Ha det så bra.

• Sommarbebben

Lägg ut dem på Tradera - helt klart bäst betalt! 1 kr utrop så får du säkert bra med bud!

• astoria

Hade kört blocket,dom små storlekarna går inte så bra på Tradera. Så har jag gjort & sen lagt dom större storlekarna på Tradera,från 74.Lycka till!!!

• anna68

POP-kläder hade jag sålt på Tradera, där får du bra betalt för dem om de är i fint skick. Har du andra märkeskläder (Katvig, Ida T, Esprit mfl) funkar Tradera också bra, men för övriga märken (HM, Åhlens, Kapp-Ahl, Lindex mfl) får du inte många kronor på Tradera. Kanske bättre på Blocket? Jag vet inte. Säljer själv bara märkeskläder på Tradera, övrigt slänger jag för det är inte värt arbetet att sälja då det ger så lite.

• stumpisen

Okej, tack...tror att det får bli blocket.

Svar på tråden Hjälp ska jag sälja på Tradera eller Blocket