• lillebror1

fött barn i sätesbjudning???

Är det någon som fött barn i sätesbjudning? Berätta i så fall. Jag är i vecka 30 och barnmorskan trodde att huvudet låg uppåt, men att det finns tid kvar för bebisen att vända sig. Väntar mitt andra barn. Men är rädd för snitt och känner att jag vill uppleva vaginal förlossning som jag gjorde med mitt första barn.

• Svar på tråden fött barn i sätesbjudning???
  • Knoppisar

Jag födde min första tjej säte. Det var ju min första så jag hade inget att jämföra med. Jag visste dock inte att hon låg i säte före vi kom till förlossningen och vattnet hade gått. Väl där röntgades mitt bäcken och mina mått var bra. Vi kom in vid 08 och hon är född 13. Tyckte att det gick jättebra!!! Min andra låg rätt men det blev akutsnitt istället och får jag välja föder jag mycket hellre vaginalt.

• eisa

när jag hade praktik på förlossningen var det en kvinna som födde i säte, och hon tyckte det gick superbra! Fin i underlivet var hon efteråt också

• Orchidea

Det undrar jag också. Fick veta igår att min bebis ligger i säte och trots försök inte gick att vända. Är nu i v. 38+6. Skulle nästan hellre vilja bli snittad, ifall förlossningen skulle bli utdragen eller nåt skulle hända. Det är mitt första barn.

• karin06

det är så väldigt olika, precis som det är när man föder barn som ligger "rätt". En jag känner, hon födde sitt fjärde barn i säte, då hade hon ändå fött tre barn rättvända innan, hon tyckte det var jättejobbigt. Medans flera andra jag hört har tyckt att det var väl inget. Det beror nog helt på hur man är skapt, det går ju liksom inte att jämföra med hur det skulle varit om barnet legat rätt.

• IdaB

Här i sundsvall blir det på automatik snitt ifall barnet ligger i säte så ett akut kejsarsnitt blev det för oss! Gick jättebra o känner absolut ingen ånger el så för de, jag har kanske möjligheten att uppleva en vag förlossning med nästa grav istället!

• sephrenia84

min mamma födde mig i säta å jag är första barnet.. men vissa sjukhus gör automatiskt snitt.. men annars kan man bli röntgad å se hur stort bäckenmått man har å om bebisen kommer ut..å har man ett bra mått med goda marginaler så att inte huvet riskerar fastna alltså så kan man ju föda i säte.. men som ja skrev.. de e olika från sjukhus till sjukhus!

• Lilla Essingen 2

Min nära vän födde sätes strax innan jul. Barnmorskorna upptäckte inte att hennes lilla dotter låg sätes förrän hon börjat krystat. Det gick jättebra! Världens sötaste lilla prinsessa och min kompis sprack i princip ingenting (även om det var en chock när barnmorskan insåg att det inte var huvudet som var på väg ut....)KRAM och lycka till!

Svar på tråden fött barn i sätesbjudning???