• Jesse

IVF Malmö/Region Skåne - Info!

Fick idag veta att det inte längre är Britt-Marie på KK i Malmö. Hon kommer idag eller imorgon att skicka över alla remisserna till en dr i Lund som from nu ska ha hand om Region Skåne. Hon kommer att gå igenom alla och sen skicka ut besked.

Förjävligt jag vet! Visste dom inte detta innan kan man undra?! Vår remiss kom till Malmö den 9 nov. Om vi inte hört något om 3-4 veckor skulle vi höra av oss till Dr i Lund.

Vi har bestämt oss för att köpa ett försök privat som tur är. Men man vill ju ändå ha sina tre gratisförsök godkända och klara om.

En helt ny resa ska påbörjas - hoppas den har destination Bebis!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 11:52:05:
    Fick idag veta att det inte längre är Britt-Marie på KK i Malmö som har hand om remissera för IVF.

Så ska det stå
  • Svar på tråden IVF Malmö/Region Skåne - Info!
  • JustJack

Fick den infon jag med för nån vecka sedan. Vår remiss skickades d. 22/9-06 så vi var en av de första som inte skickades vidare innan pengastoppet.
    Även vi har beslutat att köpa ett privat försök i väntan på landstinget. Jag tyckte inte att de svar B-M kunde ge mig på när vi kan förvänta att det blir vår tur inte var tillräckligt bra. "Nån gång i vår" var det närmaste hon kunde komma. NOT GOOD ENOUGH!!! Plus at hon rådde mig att vänta en månad innan jag ringde till den nya samordnaren. Det ville vi inte vänta på så nu ska vi på info-möte på Öresund på torsdag. DET ser jag verkligen fram emot.

Kämpa på!

• Jesse

Hon sa ca 6 månader till mig.. och då kommer sommaren och sommarstängt så är vi inne nån gång i höst.

Lycka till!!!

En helt ny resa ska påbörjas - hoppas den har destination Bebis!
Svar på tråden IVF Malmö/Region Skåne - Info!