• Snorpan 1

Någon som alldeles precis har påbörjat en utredning?

Är det någon av er som precis har börjat en utredning om varför det aldrig blir några barn? Jag och min man har precis varit på vårat första besök. Skulle vara trevligt att "prata" med er som är i samma situation och precis eller nyligen börjat en utredning. Jag har massor av funderingar och tankar som skulle vara skönt att dela med någon som precis är i den fasen jag är i. *kram*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-21 09:11:19:
    Nu har jag fixat till Del 2-tråden eftersom den här går ut nu i dagarna. Hoppas verkligen att ni "följer" med mig dit !?

Klicka på nedanstående länk så hittar du rätt. Välkommen !

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m18685263.html

• Svar på tråden Någon som alldeles precis har påbörjat en utredning?
  • Bacora

Hej Snorpan. Jag och min man ska på utredning den 25/1.
    Vi kan ju följas åt och dela med oss av våra erfarenheter.

Hannah

• Snorpan 1

Hej ! Jag vill jättegärna att vi "följs åt". Vi var på vårat första besök för ca 1 1/2 vecka sedan. Det var helt snurrigt *ler*. Fattade knappt någonting fast jag tyckte allt var solklart. Min kille fick remiss för att lämna spermaprov och jag fick pergotime utskrivet som jag nu ätit i 5 dagar. Tog blodprov innan jag började äta dem och strax efter jag slutade med dem. Så nu väntar jag på provsvaren som ska visa om jag har bra (eller usel) kvalité på mina ägg. Om ca en vecka så vet jag. Spermaprovet tar lite längre tid tyvärr. Det vi har fått sagt är att när de två proven är klara så utgår man från dem vad som kan tänkas göra. Känns lite nervöst nu om man säger så. Är glad över att du vill dela med dig av de tankar och erfarenheter som vi har och kommer att få . *kram*

• Leiben

är mitt under utredning. först var jag på gynkontroll i december på mitt första besök. såg bra ut och läkaren så att jag hade äl just då. Vi gick båda dit i början av januari, JAg lämnade blodprov och sambon spermaprov. Mina värden var bra men sambon har för få i antal så han måste lämna ett nytt test. vet inte om de utreder mer nogrannt då. det ska han lämna andra veckan i februari. JAg väntar på kallelse för att spola äggledarna. ska ringa på måndag för min läkare tyckte det var konstigt att jag inet blivit kallad än. Vårt problem efter 14 månaders försök verkar vara manlig faktor och jag vet inte ens om vi har tillräckligt med spermier för att göra insemination. i slutet av febriari är nog alla prover klara sa gynekologen och ville då att vi skulle träffas alla 3 och bestämma behandlingsmetod.

• Snorpan 1

Hej på er ! Jättekul att ni vill skriva här. Jag tror att vi kan stötta varandra och utbyta erfarenheter genom den här resan. Just nu håller jag på att bli galenm på att det verkar vara så svårt att få en tid för min man som ska lämna ett spermaprov i Huddinge. De har bara telesvarare och de ringer ju inte upp trots att man lämnar ett meddelande !

• Snorpan 1

Leiben: Hur lång tid tog det för er att få provsvaren på spermierna? Hur upplevde din man provtagningen (min man känner sig lite nervös inför den )?

Bacora: Jag ska skänka dig en tanke den 25/1. Jag var jättenervös inför det första besöket och kommer knappt ihåg ett ord om vad som sades *skratt*

• Leiben

snorpan: för oss gick det väldigt fort att få svar. sambon lämnade en tisdag och på torsdagen veckan därpå låg svaret i brevlådan från labbet. Men gynekologen hade sagt 2-3 veckor. Däremot har de slarvat bort min remiss någonstans till spolning så nu får jag vänt atills nästa cykel
    sambon tyckte nog att det var lite märkligt. han kirrade det hemma och rejsade dit med burken innanför kläderna och bara lämnade av den.
    Snorpan, hur länge har ni försökt?

• Snorpan 1

Leiben: Vi har försökt i snart 2 år och det är ju inte utan att samlivet börjar bli lite lidande . Men man försöker ju "hotta" till det så gott det går . *kram*

• Lilja1985

Hej jag undrar vart man vänder sig när man vill börja en utredning?
    Jag är lite rädd och vet inte hur jag ska ta första steget, vem ringer man o.s.v Jag skulle vara otroligt tacksam för ett svar kram
    / Lilja

• Skrållis83

hej här är en till som börjat utredning, har gjort spolning och har bara en fungernade äggledare plus endometrios.
    Ska lämna blodprov nästa vecka och sambon ska lämna sperma prov nästa vecka. Sen när vi får reda på alla svar så ska vi diskutera med våran läkare hur vi ska gå vidare. Men om allt visar sig bra på proverna ska vi försöka själva till maj/juni och det känns så himla surt!!

Lilja1985: Hur länge har ni försökt att bli gravida? Du ska vända dig till din fertilitesmotagning eller din gynmotagningen så skickar de dig vidare. Men om ni inte försökt minst ett år så kan det bli svårt att få komma under utredning.

• Lilja1985

Vi har försökt i 14 månader så jag hoppas dom tar emot oss trots vår unga ålder;)
    Tack skrållis
    Kram lilja

Svar på tråden Någon som alldeles precis har påbörjat en utredning?