• livvakten

Volvo

Funderar på en Volvo V70N T5.a.  Årsm. 2002-03

Någon som har haft en sån?
    Erfarenheter av vad som är bra respektive dåligt?

• Svar på tråden Volvo
  • BigBoned

Har du bara råd Tanka,försäkra så e det väl en kanon bil en kompis till mig har en sån grymt goa att åka i iaf. Men för dom pengarna hade iaf inte ja köpt en volvo.

• Dad

Hej!

Vi har en sådan med automatlåda. Kanontrevlig bil, har kört många olika märken och modeller. Riktigt gott drag i motorn är det och väghållningen är super. Bränsleförbrukningen är något högre än för övriga V70, c:a 0,1 liter extra per mil tror jag (fyrhjulsdrivna modeller är det samma förbrukning på som T5). En nackdel är försäkringen som e ganska dyr men där var volvos eget bolag billigast. Betydligt billigare att försäkra lättrycksturbon (2,4T eller 2,5T), 300:- i månaden tror jag skillnaden var.

Man behöver inte chiptrimma denna blöj-express då den räcker gott i alla lägen som den är.

Ta en med nivåreglering eftersom den är rätt låg, annars blir det jobbigt att lasta! Och ta en fullservad med alla stämplar, det är viktigt med alla turbomotorer att byta olja vid rätt tid.

Mindre bra:
    Försäkringen aningen dyr.
    Lite törstig, precis som alla bensin-Volvo.

Bra:
    Bättre på allt jämfört med övriga V70 (förutom R-modellen).

Lycka till!

• Pucke

Säger som nr2: har du råd att tanka ofta och försäkra så köp den, kanonbil att äga, mycket komfort, härligt bottendrag, en chippning så sänker du bränslekostnade och får mer effekt vid normal körning.

Fast för dom pengarna hade jag hellre satsat på en passat 03 o upp.

större bagage utrymme, grymt skön att köra efter en chippning, bränsleförbrukning på runt 0.7l/mil jämfört mot 1 liter mil hos volvo. M:M:M:M:M kan fortsätta hela dagen.

• livvakten

Tack för tipsen.

Skall provköra en i helgen......så får vi se

Svar på tråden Volvo