• intimo

Hur kan ett ägg förandra hela livet...?

Fått besked i måndags att jag är i kilmateriet så att jag kan inteproducerad mera ägg och detta gör så himla ont i hjärtat och den enda jag kan göra är att hitta en snäll person som kan hjälpa mig att bli mamma och det jag önksar med hela mitt hjärta.Jag är förvirrad, ledsen och är på väg att tappa lust.

Någon förslag, vet inte vad ska jag göra?

• Svar på tråden Hur kan ett ägg förandra hela livet...?
  • ebben

har du barn? eller har du inga?
    Får man fråga hur gammal du är eller känns det otäckt att säja......
    Finns det äggdonatorer i sverige?

• danitra

Ja, det finns möjlighet att donera ägg här i Sverige.

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • ebben

ja bra.då är ju det alternativet då?!

• Misty

Intimo ~ Du ska veta att du är inte ensam, vi är flera här inne på FL som går/har gått igenom samma sak. Det är ett mycket tungt besked att få sagt rakt i ansiktet att man inte längre kan få fram egna ägg och kunna bli gravid på egen väg.

Jag har gått igenom en äggdonation nu i december som tyvärr slutade i missfall men senare i vår ska vi försöka igen.

Du ska be ditt landsting om en remiss till det sjukhus ni tillhör som utför äggdonationer. Tyvärr kan det på vissa kliniker vara flera års väntetid (och på andra inte). Många vänder sig till Finland eller Ryssland och gör äggdonation privat och då går det också mycket snabbare (men kostar!).

Du hittar mycket om just äggdonation här under "Äggdonation", läs igenom inläggen så får du mycket mer information.

Kram Misty

• miss maple

Intimo:

Vet precis hur du känner, fick samma besked för 2 år sedan.
    Jag hamnade i en djup kris där jag ifrågasatte mig själv, min kvinnlighet och vad jag öht dög till.

Har Sahlgrenska ställt er i äd-kö?
    Om inte gör som misty föreslår.

• miss maple

Misty:

Beklagar ditt MF.
    "kramar om"

Svar på tråden Hur kan ett ägg förandra hela livet...?