• Nallemajatjejen

    Någon som vet vad det är för skillnad på välling från 1 år och välling "för vuxna"?

    Tänker alltså inte att vi ska köpa vuxenvälling till dottern utan snarare om man som vuxen kan dricka den vällingen som är från 1 år (fullkornsvälling) lika gärna som man kan dricka tex "frukostvälling".
    Välling är ju inget man precis dricker varje dag så de gångerna vi köpt har den alltid blivit gammal men någon gång ibland kan det ju vara gott med en mugg välling

  • Svar på tråden Någon som vet vad det är för skillnad på välling från 1 år och välling "för vuxna"?
  • pattisza

    Vem tillverkar frukostvälling? Du kan säkert hitta innehållsdeklaration på de båda om du vet tillverkaren.

  • Nallemajatjejen
    pattisza skrev 2007-01-17 19:18:34 följande:
    Vem tillverkar frukostvälling? Du kan säkert hitta innehållsdeklaration på de båda om du vet tillverkaren.
    dessvärre vet jag inte det. trodde det var semper som gjorde den också men det fanns ingen info om det på hemsidan.
  • Nallemajatjejen

    Fast det kan väl knappast vara skadligt för vuxna att dricka den. Kollade och det var typ 65 kcal per 100 ml och massor med nyttiga vitaminer och mineraler så skadligt borde det ju inte vara om man jämför det med att man häller i sig en kopp oboy

  • pattisza

    Nej
    Det är jättenyttigt, det jag kan tänka mig skiljer kan ev. vara fetthalt och balansen av näringsämnen. Barnvällingen är ju järnberikad, vet inte om även frukostvällingen är det.

  • Eja

    det är väl nestle som har välling för vuxna.....


    Amanda -04 *** Elias -06
  • Nallemajatjejen
    pattisza skrev 2007-01-17 19:33:46 följande:
    NejDet är jättenyttigt, det jag kan tänka mig skiljer kan ev. vara fetthalt och balansen av näringsämnen. Barnvällingen är ju järnberikad, vet inte om även frukostvällingen är det.
    var ju inte mycket fett i heller.  2,5 gram per 100 ml. Det är väl inte så mycket eller?
  • nicke45

    Hejsan jag är en kille på 51år som dricker 12mån fullkorns vällingen tycker den smakar bäst än vuxen vällingen 

Svar på tråden Någon som vet vad det är för skillnad på välling från 1 år och välling "för vuxna"?