• Leonid

Olikformade öron??

Min son är lite platt på ena sidan av huvudet och har ett favorithåll att ligga på. Hans öron är också väldigt olika form på. På den sidan han är platt är örat ihoptryckt och mycket mindre än på den andra sidan där det ser ut som ett vanligt öra. Någon som har haft/har samma problem? Kommer detta att rätta till sig så småningom eller kommer öronen att se ut så här för all framtid?

• Svar på tråden Olikformade öron??
  • Långbenopluto

Ja, min son har samma Flört

Det rättar till sig, jag tror varenda unge har liknande problem eftersom de flesta har en favortitsida!

• Leonid

Tack vad skönt att han inte är ensam och att det rättar till sig. På bvc sa de att "Ja de flesta öron ser ju inte likadana ut även hos vuxna". Men hans öron är extremt olika och ska de se ut så när han blir vuxen så kommer det att se väldigt konstigt ut.

• 3 barns mor

har en dotter på 3 1/2 mån som också har en favorit sida att ligga på är också platt om huvudet och örat lite annorlunda blir lite ihop tryckt men har blivit bättre har fått ändra huvudställning så fort hon sover och ligger på den platta sidan

• Leonid

Vi försöker att lägga honom på den andra sidan så fort han har somnat. Då vaknar han oftast till och vänder sig igen men så ofta det är möjligt lägger jag över honom. Han gillar inte att ligga på mage så det är inget alternativ. Han börjar bli rätt gammal nu så jag hoppas att det inte är försent. Han är snart 7 mån (korr). Huvudet är ju inte lika mjukt längre, men hoppas att formen fortfarande kan rättas till både på öra och huvud.

• tissen82

min neo han har två "olika" öron.. det ena är större än det andra o det stora sticker ut mer än det andra

• Leonid

Tissen82: Låter prcis som Miltons. Hans stora sticker ut jättemycket om man tittar bakifrån. Framifrån ser det inte ut att sticka ut så mycket.

Svar på tråden Olikformade öron??