• Tuplan

Symptomer efter Insemination?!?!?

Vi har gjort vår första insemination nu i helgen och jag känner mig alldeles trött i nedre delen av magen plus tidigt i morse hade jag jätte ont, försvann efter 20-30 min!

Vore jätte intressant om nån annan vill dela med sig av sina symptomer/krämpor efter inseminationen!

• Svar på tråden Symptomer efter Insemination?!?!?
  • Dahlia

Jag brukar bara ha som mensvärk den dagen som jag insemineras.... Gjorde det senast igår och det molade på bra magen efter det.

• Mojnse6

Jag gjorde min första insemination i onsdags förra veckan, jag hade molnande värk ett par dagar efter, samt att jag blödde lite samma dag som jag blev inseminerad. Nu känner jag ingenting!!

• 77a

Jag gjorde en insem. och det lyckades på första... jag hade lite molande värk dagarna runt insem. sen 7 dgr efter fick jag en ljus ljus rosa flytning, när ägget fäste... på bim fick jag ont i brösten, värkte (inte i bröstvårtorna som vid äl), vaknade av att det gjorde ont... och ont långt ner i ryggen... sen var det en konstig grej, jag kände en puls långt ner i min mage när jag låg på mage... en kompis som trodde hon var gravid när jag redan visste att jag var det berättade jag det för och då sa hon att hon kände det oxå... hon var oxå gravid visade det sig!

LYCKA TILL ALLA OCH GE INTE UPP! vi ska snart försöka få nr 2... vår dotter är nu 11 månader!

• WBR

jag hade också molnande värk första dagen, på andra insem. fick jag lätta blödningar och min mage svällde något enormt, det gick bort när jag fick mens igen! :o(

• Tuplan

Tack för alla svar! Jag puffar lite på tråden för att se om det är fler som vill svara :)

Jag har ont som om jag skall få mens hela tiden, det har jag haft sedan vi kom hem i lördags. Inte så farligt att jag inte står ut men det spänner som...För er som är intresserade ;)

• mads80

Hej!
    Jag har gjort 3 ineminationer, väntar nu på resuktatet efter 3:e. Jag har fått typ som mensvärkar efter varje gång, som har hållt sig från någon dag till flera dagar. Nu har jag fått mensvärkar igen til och från sen 2 dar tillbaka, vi får se om det är mensen som äe på gång...
    Lycka till!

• Endag

Jag känner inget alls nu efter min insemination, nu börjar jag bli orolig för att det inte lyckats bara för det när ni andra skriver att ni hade som mensvärk.

Ett, tu tre,,,,,,Hopp!!
  • Dahlia

Endag- Fast mensvärken man får isamband med en insem har inget med att göra om man lyckats eller ej. Utan det e pga att ngt som inte ska vara i livmoderna var där (slangen). Kroppens reaktion är då mensvärk.

Har haft lite mensvärk alla mina inseminationer och inte blivit gravid på nån av dem
    Så vi håller tummarna för att du får ett plus snart

• Endag
    Dahlia skrev 2007-02-14 18:22:52 följande:
    Endag- Fast mensvärken man får isamband med en insem har inget med att göra om man lyckats eller ej. Utan det e pga att ngt som inte ska vara i livmoderna var där (slangen). Kroppens reaktion är då mensvärk.Har haft lite mensvärk alla mina inseminationer och inte blivit gravid på nån av dem Så vi håller tummarna för att du får ett plus snart
    Ok, tack. Nu lättade det en hel del.
    Tack! för tummar.
    Åh så tråkigt för dig att du inte har lyckats bli gravid vid dina försök,
    vad händer härnäst?
    Ett, tu tre,,,,,,Hopp!!
  • Dahlia

Vi ska göra ytterligare en insem nästa vecka antagligen... Tar sprutor för att få äl o ska på vul på fredag o se om det finns nån äggblåsa som e på G.

I mars startar vi annars med ivf..

Svar på tråden Symptomer efter Insemination?!?!?