• Plibo

Definera 40 årskris! ( obs,ironiskt)

Om man samlar på sig saker som egentligen hör ungdommen till, kan man kalla det för 40 årskris? Jag tex tränar som en tok för att ha en kropp som en tjugåring kan drömma om (tävlar iof oxå).Tjejen är nästan 18 år yngre är blond och har silikontuttar. Mina stora barn är 17 och 15 år , mitt minsta 6 mån! Jag har 2 st pitbull som penisförlängare och blir den inte lång nog så har jag en sporthoj till den sista biten! Men det värsta av allt är att jag fyller 40 om en månad och börjar nog inse att även solen har sina fläckar, snyft. Så frågan är.......börjar jag bli gammal och har en 40 årskris eller är det nått jag inbillar mig? Eller hur skulle ni definera en ålderskris grabbar??

• Svar på tråden Definera 40 årskris! ( obs,ironiskt)
  • VVVeni

ny klädstil, febrilt utseende noja med ansiktskrämer, en "kjesarlänk" i ny silver, sportar upp bilen, flashar emd cashen köper allt nytt, och inser att en hoj är det han alltid önskat sig!

• Jahapp

Hmmm...... jag är nog för ung för att kunna svara!!!!

• Bollibompa

Det handlar väl om att acceptera den ålder man befinner sig i. Har man problem med det så kan det väl definieras som ålderskris. Man är väl inte äldre än man känner sig men har man fått gråa hår så har man och om knäna protesterar vid löpning så får man ta det lite lugnare än när man var 25, så är det bara. Man kanske inte är den piggaste eller snabbaste längre och intressena kanske inte är dom coolaste här i världen men förhoppningsvis är man lite klokare och erfarnare på köpet.

Ålderskris kanske handlar om att göra ett avslut med det du gjort tidigare i livet, att stanna upp och tänka till och ur det kan det väl komma bra saker, det behöver ju inte vara något negativt. Gör det bästa av tillvaron oavsett vilken siffra som står för din ålder är mitt råd.

Svar på tråden Definera 40 årskris! ( obs,ironiskt)