• marmelade

Vilket är det fulaste namn ni vet?

Jag vill veta så jag kan skriva en lista o sträcka fram till nyblivna föräldrarna man möter på om de fått en ful unge.

• Svar på tråden Vilket är det fulaste namn ni vet?
  • marmelade

Alltså, jag skojade. Vi vet alla att det inte finns några fula barn, men om man ändå leker med tanken. Det är ju jätte-elakt. Men är det inte liiiite kul också? :-O

• Grisling

Vad sägs om min persinliga favorit Glennart? Eller Aslög på en tjej?

• Mabybaby

För mig är det Per-Magnus... och till det har jag en
    förklaring i en galen psykolog som vid ett tillfälle råkade
    vara min pojkvän...
    Helt sjuk i huvudet var han.

• Obsessed Feelings

Killnamn:

HerbertOrvarKentSverkerSvenRogerConnyRonnySonnyUlfEvaldBartolomeusBertrandGerhardGöteTorkelThorleifHolmfridHelgeLageOveDickRudolfRolfRalfGilbertEgonStyrbjörnEngelbrektArturIngvarIngemarFerdinandHalvardRonaldGotthardBörjeElofSvanteBorisLeifBrynolfRagnarErlingJarlEilertKonradKurtKlemensRuneGottfridStigSylvesterClark

Tjejnamn:

GudrunRagnhildGunillaAgataAgnetaUllaBrittaHjördisBodilBoelGertrudHervorCarinaCaritaBedaValborgBorghildVeraPetronellaEivorMajvorGunnelGörelRitvaUlrikaSignhildGurliGullvi ReginaAnnetteDagny HelnyÅslögHeidiIngridIngerUrsulaEditVibekeVivekaBarbaraBarbroReidun

Och 10000 andra....

• Snowgirl

Sonny, Conny, Ronny, Liam och Kevin är killnamn som jag verkligen inte gillar.
    På tjejfronten tycker jag inte om Ursula, Petronella..........hmm....kommer inte på fler just nu.

• anna68

Oj, det finns ju massor...personliga icke-favoriter är Anette, Helen och Carita. Sen har vi ju Liam och Kevin som verkligen ger mig rysningar. Och så Liam och Kevins systrar Nicole, Nathalie och Nova. Deras pappa Kent, Kenneth eller Rickard...Och så såklart Ronny, Conny och Sonny!

• Elsans

Pojkar: Conny och liknande. Liam och liknande. och legolas, ragnar och styrbjörn...

flickor: tindra, nova, bettan, gunnel, cassandra osv

grill-britt!! haha!!

• ros72

Tyska kvinnonamn

Bärbel
    Ursi (smeknamn Ursula)
    Anne Friede

Sen när man vi flick namn tar till ändelsen -chen

Ex Marichen =betyder lilla Maria

Mans namn

Eberhardt
    Gunther
    Horst

Svenska namn

Anna Per
    Barbro Evert
    Ingrid Rolf
    samt andra gubbnamn
    Harriet

• marmelade

Tackar! Med obsessed feelings har vi nästan lyckats ringa in hela svenska namnlistan! Och vad jag inte räknade med att få läsa så var det mitt eget namn som anna68 lyckades få med. JAG heter ju Helen. Jo, det är faktiskt sant. Hade kommit över och förlåtit mina föräldrar för att de valde det namnet och börjat tycka att det var ok. Men nu blåstes kännslorna upp igen. Betyder detta att jag måste byta? Conny och Sonny -namn var inte så populära verkar det som och det heter mina söner. *asg nej, skojar bara. Har en son och han heter Alvin. (Måtte hans namn inte också trilla med på listan! ) Grill-Britt och Aslög är nog mina favoriter hittills. Min brorsa ska få barn i juni. Då får jag säga (om det blir en tjej) Är det inte en liten Grill-Britt/Aslög? FLER NAMN!!!!!!

Svar på tråden Vilket är det fulaste namn ni vet?