• Carro W

Vårt kylskåp luktar illa

Har bott här i en månad nu. När vi kom hit var kylskåpet städat. Hade problem ett tag med stopp i avrinningen men åtgärdade det för två veckor sen. Nu den senaste veckan har det luktat illa i kylskåpet, precis som det ligger nåt gammalt. Har tagit ut allting och torkat av men det hjälper inte.

Någon som har tips?

• Svar på tråden Vårt kylskåp luktar illa
  • flixflax

Har de åtgärdat ordentligt? Så det inte ligger ngt kvar. Typ matrester.

• Carro W

Alltså det var bara en liten plupp som satt i hålet. Vi fixade det själva, petade lite försiktigt och då kom det en liten plopp.

• Carro W

Ska prova att torka av med ättiksvatten och se om det tar bort lukten.

• Sysse

Har ni provat med ättika? Torka med det! Vet inte om det funkar i kylskåp, men det tar ju bort andra lukter som rök och så, tänkte att det kanske kunde fungera även mot illaluktande skåp! =)
    Lycka till!

• Bondbruden

Dra ut kylskåpet och titta i skålen ditt kondensvattnet (från avfrostningen) rinner. Där kommer ni troligen att hitta resten av det som bildade en plupp i hålet.

Jag råkade ut en gång för att ett paket grädde välte i kylskåpet och endel rann ut tillsammans med avfrostningsvattnet vilket inte jag tänkte på...förrän det började lukta riktigt illa!

• Spindelskratt

Ja precis, dra fram o kolla bakom under, fläkt o grejer där hittar man mindre trevliga saker kan jag lova.

Men dra ut sladden innan ni meckar där bak, dumt att få kortslutningar o skador.

• Carro W

Ok ska först prova att dra ut det.

Vi hyr ett hus och jag tror inte förra hyresgästen var så flink på att städa och kylen är ung 20 år gammal så där har väl hunnit samlas en del

• Spindelskratt

carro: Ja fram med den. Kanske det rent av är dax att byta ut den...

• Ipomea

Efter du kollat det och torkat med ättiksvatten ska du låta en skål med nytt ättiksvatten stå där inne ett tag helst över natten. (om det nu går för matvarornas skull så klart)

• Carro W

hyresvärden är så snål så han gråter när han skiter så byta ut kylskåpet tror jag inte vi får, inte förrän det går sönder och inte går att reparera...

• Carro W

hyresvärden är så snål så han gråter när han skiter så byta ut kylskåpet tror jag inte vi får, inte förrän det går sönder och inte går att reparera...

• Jempa L

Allra bästa sättet är att använda tryckluft för att rensa röret... Kanske inte helt lätt att få tag i bara, men om någon råkar ha en kompressor i handväskan så Räcka ut tungan

• Carro W

Drog ut kylskåpet igår. Fy fan vad röret ser ut. Helt äckligt igenkleggat .

Ska köpa ättika idag och se om det hjälper. Annars måste vi prata med hyresvärden.

Vi har faktiskt en kompressor. Ska se vad maken säger om det

Svar på tråden Vårt kylskåp luktar illa