• Anonym (Onormal?)

Älskar jag mitt barn?

Jag har en dotter, och hon är jättefin.
    Hon är inte farligt skrikig och hon sover gott om natten.
    Vi har det ganska bra tillsammans.
    Så vad är problemet undrar Du nu.

Jo, jag vet inte om jag älskar henne, jag känner inte den där otroliga kärleken som alla mammor pratar om.
    Om hon försvann vet jag inte om jag skulle sakna henne.
    Jag tar hand om henne, pussar o kramar om henne ofta, väldigt ofta.
    Jag tar aldrig hårt i henne eller skriker åt henne.
    Jag ger henne det man ska, hoppas jag.
    Men när jag pussar o kramar så känner jag ingenting.
    Noll, nada.

Är jag den enda?
    Hur knäpp är jag egentligen?
    För jag vet inte om jag älskar mitt barn, om jag skulle sakna henne om hon försvann.
    Saknar ibland mitt liv innan henne, hennes pappa är ensam med henne ibland och då får jag ångest när jag ska hem till henne igen.
    Vill vara ensam utan henne.

Vill inte känna så här, jag vill ju älska henne som ni andra beskriver att kärleken till ett barn ska vara.
    Jag känner ingenting.

• Svar på tråden Älskar jag mitt barn?
  • Anonym

Det kommer långsamt, jag undrade också var den jättehäftiga kärleken till mitt barn skulle komma.
    Den kom, smygande. Men sådär himmlastormade kärlek, har jag nog aldrig kännt för mitt barn.

• Anonym (123)

Du kanske skulle kontakta en kurator/psykolog för att prata om dina känslor? Du kanske behöver få någon professionell att bolla dessa tankar med?

• Anonym (JAG MED)

Jag känner inte heller att jag älskar min son. Är ensam med han hans pappa kommer 1 gång i veckan o hälsar på i 2 timmar. Är så avundssjuk på han. han vill inte träffa sonen mer en de lilla och jag kan inte göra något åt det. jag får vara själv med han jämt. Jag vill inte det. Vill vara själv. Önskar jag inte skaffat barn, även om jag nu accepterat att det är så här. Min son är världens finaste och jätte söt och snäll. Men jag älskar han inte. Känner mig ottilräcklig och orolig att jag inte ger han tillräckligt med kärlek. Vill älska han men gör det inte. Han märker nog inget för jag tar hand om han jätte bra o myser och busar med han jämt. Men jag vill börja älska han. Kan man gå hela livet och inte känna något för sitt barn?? Finns det folk som gör det?? Ibland känns det som jag skulle lämmna bort han till några som älskar han.

Alltså du är inte ensam. Jag är en kärleksfull person men känner inte heller jag älskar mitt barn.Mitt live är jätte bra. O ändå så känner jag inget

• Anonym (Onormal?)

Jag tycker inte illa om henne.
    Och skulle aldrig någonsin komma på tanken att göra henne illa.
    Men känslan finns inte..

• Anonym (samma)

Hur gammal är dottern? Jag känner likadant, men min son är bara 2 veckor gammal och de säger att det är hormonerna som spelar in. Hoppas på att känna den där oändliga kärleken när saker lugnat sig lite...

• Anonym (Onormal?)

Hon är 5 månader.

• Anonym (JAG MED)

Jag tycker om mitt barn, men jag brukar tycka om alla barn. vill bli förälskad i sonen , vill känna mig som hans mamma. Jag kan börja gråta om jag tänker på att han kanske kommer bli mobbad i skolan. Men tänker jag på att de skulle hända han något och han skulle gå bort så känner jag inget. Jag skulle aldrig göra han illa, aldrig. Men man vill ju ändå älska. Min son är 5 månader.

• Anonym (14)

Låter jobbigt och förstår att det är ångestladdat Man vill ju inget hellre än att älska sina barn. Hur gammalt är barnet? Tycker också du ska prata med någon proffesionell.

• Anonym

hur gammal e tösen?

jag började inte älska min första försen hon va ca 3mån

men ts jag tycker det låter som att du älskar henne iallafall sätt dig o titta på henne då hon sover och säg till dig själv att du inte älskar henne det skulle du aldrig klara

• Josephine

När man är övertrött är det inte så lätt att känna kärlek.
    Jag tyckte det var märkligt att älska en nästan främling, men jag lärde ju känna min underbara flicka som nu är 11 år. Det tar sin tid att anpassa sig till livet som förälder.

Svar på tråden Älskar jag mitt barn?