• YvonneM

Arbeta på Willys?

Willys håller på att bygga en ny butik i vår stad och jag funderar på att söka dit. Är det någon som jobbar eller känner någon som jobbar på Willys som kan säga lite hur det fungerar?

Arbetstider, ledningen, ansvarsområden osv...

• Svar på tråden Arbeta på Willys?
  • Madda

Puffar på, är också intresserad!

• calcioaddict

Jag känner bara en annan mamma som jobbar där. Hon trivs bra, mer kan jag tyvärr inte säga. Man verkar i alla fall kunna påverka sina arbetstider i viss mån. Men det varierar nog på olika Willys beroende på chef? Kassörskorna är trevliga, vilket jag tycker brukar vara ett mått på arbetsmiljö. (Har själv jobbat i butik)

• sisley

Jag har en kompis som jobbat på willys och hon berättade att man där är väldigt noga med att personalen ska cirkulera vid arbetsuppgifterna. Det betyder i praktiken att ALLA ska sitta i kassan och att kassapersonalen får komma ut på golvet. Låter toppen tycker jag!

• Dino78

Söte jobb på Willys men fick inte ens nåt svar
    Fast det är ju inte ovanligt, har sökt jobb på 40 ställen och bara fått svar från 3 - och dom har inte varit intresserade. Önskar man vore snygg...

• andypandy

gud va bra att willys har roterande i arbetsuppgifterna !! där jag jobbade satt man hela dagarna i kassan för dem som hade andra "roligare" arbetsuppgifter vägrade sitta i kassan !

• Madda

Hur tror ni man ska gå till väga för att söka jobb där? Funderar på att ringa chefen i mitt Willys o fråga om de behöver personal - är det för pushigt, ska man kanske bara skicka ett brev att man är intresserad?
    (Förlåt TS att jag klankade in här...)

• YvonneM

Gör ingenting alls, Madda.

Jag jobbar i en annan lågprisbutik nu och jag vet att min chef vill att man skickar/lämnar en ansökan för han har helt enkelt inte tid att ta emot sökande. Varför inte göra iordning en ansökan och sedan lämna över den personligen?? Tror det fungerar bra.

Yvonne

• Madda

Ohh tack! Jag funderade över det, alltså skriva nåt och bara komma och lämna in det, ska nog göra det. Jag har nämligen fått en liten fix idé om att jag vill jobba i kassan i nån affär - tror att det skulle passa så bra med studier osv. :)

• Anna81

Min syster och min kompis jobbar på Willys, här i sthlm. Dom trivs jätte bra.
    Min syster har jobbat där i 2 år och min kompis i 1 år.

Sök dit, det är säkert kul. :0)

• Madda

Jag puffar på en gång till då...

• TAHN

Min syster å min mamma jobbar på willys. Båda trivs bra å har olika uppgifter, mamma är heltidsanställd å min syster är deltidsanställd, men får jobba såpas mycket att hon kommer upp i heltid nästa. Det är olika arbetstider å ibland jobbar dom helger. Det kan vara skönt me varierande tider, dessuomt har dom ledigt ibland mitt iveckorna...
    Sök....

• Tristan

Dino78:
    Hm... harklar mig...
    Nu är du där igen.... och slår på dig själv.....
    Det där är en självbild DU har (även om det varit andra som tryckt upp den i huvudet på dig från början). Glöm inte bort att alla dessa människor som har behandlat dig så illa är små små människor som varit hemskt förvirrade och om du så hade sett ut som Claudia Shiffer men fått samma behandling under din uppväxt så hade din självkänsla varit den samma.

Jag ska berätta för dig.
    En av mina absolut närmsta väninnor är en av sveriges högst betalda fotomodeller. Hon har rest jord och rike runt sedan hon var femton år och tjänat ihop mängder med pengar på sitt utseende.
    Hur hon blev modell, jo de plockade upp henne i en svensk småstad där de hittade henne på ett ungdomsdisco. Hon kom från en taskig barndom och hon var påväg rakt ner i skiten innan de lassade in henne i denna glamorvärld (med en pojkvän som var skinhead och som sprang och slog ner folk på gatan på sin fritid -och henne när han inte hade någon annan att slå på). Hennes hemförhållanden under uppväxten var också urusla helt enkelt.

Hur många komplimanger hon än har fått, hur otroligt många vackra bilder hon än har fått se på sig själv, hur många män som än uppvaktat henne (vissa av dem är kändisar som vi dödliga inte kommer närmare än att se bilder på i tidningen) och trots att folk stannar upp bara för att titta på henne då hon gör entré i ett rum (hon är fantastiskt söt) så har jag aldrig mött någon med så dålig självkänsla som henne.
    Jag som står henne nära ser ju en helt annan person än vad alla andra (tror att de) ser. I hennes ögon är hon ful, grå, otillräcklig och ännu mer.. Allt detta bara för att det är det hon har fått höra sedan hon var ett litet barn! Dessa j-a människor som förstör andra människors liv!!!

Det borde finnas fängelser där folk sitter inne för emotionella bedrägerier, vissa kunde fått sitta där på livsstid!

Svar på tråden Arbeta på Willys?