• elhn

    4 år och redan lösa tänder.....

    Min pojke blev 4 år i september och jag upptäckte i går att han hade en lös tand!! Beställde tid hos tandläkaren för även dom tyckte det var tidigt att börja tappa mjölktänderna redan. De undrade om han slagit i tänderna eller nåt. Men när vi var hos tandläkaren idag så visade det sig att han skulle få nya tänder. De tyckte att det var väldigt tidigt så jag undrar om det är någon mer som har barn som oxå var så tidiga.

    /E-L

  • Svar på tråden 4 år och redan lösa tänder.....
  • solstraalen

    En kompis till mig började tappa sina tänder precis då han blev 4år oxå.

    Min son hör dock till sena skaran, han var 7år då han tappade första.

  • MarinaNina

    Jag var fyra år och åtta månader när jag tappade min första tand. Skrik och panik var det då, jag visste inte att det var meningen att man skulle tappa tänderna.

  • fenurila K o L t

    Jag var 4 år när jag tappade mina tänder och våran äldsta son tappade sina första i våras (5 år ) men visst det är mycket tidigt


    2007 skall väl bli ett ok år eller?????
  • Nillinsimim

    eheh jag är snart 25 och har två tänder kvar..som inte är permanenta asså... tandläkarna jag varit hos blir lika förvånade varje gång.."jag ser att du har två mjölktänder kvar..."

  • Clarenville

    Vår son tappade första tänderna när han var fyra, sedan dröjde det ett helt år innan han tappade fler.

  • Monique81

    Jag har inte kollat ordentligt, men min son 2.5 år säger att tanden är lös. Han pekar på samma tand varje gång också.

  • Snowgirl

    Min son är 4½ år och han har tappat en tand och fått en ny tand. Dessutom har han två lösa tänder till som är på gång att släppa helt. Det var likadant med dottern, hon började tappa sina och få nya innan hon var 4½år.

  • SOMMAROXEN

    Min son tappade 4 tänder när han var fyra år. Han fick sina mjölktänder vid 3 månaders ålder.

  • Snowgirl

    Sommaroxen
    Mina barn fick också en massa tänder rätt så tidigt, de var 4 månader gamla.
    Måste bara fråga, är din son lång för sin ålder? Har nämligen hört av en läkare som forskar om detta att de har ett samband.

  • SOMMAROXEN

    Förlåt ett sent svar. Nej han är inte lång för sin ålder. Dock är han ganska bastant, ej mullig och kan både läsa och skriva. Mycket tidigare än min andra pojke som var jättesen.

Svar på tråden 4 år och redan lösa tänder.....