Vårdnadstvist vs. Stanna kvar
Hej
Jag har ett jäkla dilemma.
Bor ihop med tjej som jag inte vill bo ihop nåt mer. Vi har varit tillsammans i ca 6 månader, och under denna tid har hon viljat förlovat sig, skaffa barn och flytta ihop. Från början trodde jag att det var mig det var fel på, och att jag var för feg och överanalytisk som inte ville skaffa barn, förlova mig och flytta ihop så tidigt och snabbt som inom loppet av 2 månader efter vi lärt känna varandra. Sen kom jag på att det jag kände och sunda förnuftet sade var att det är INTE normalt att flytta ihop, förlova sig och skaffa barn så snabbt. Dock var det redan försent då, då hade jag redan flyttat in med henne. Hade dock kvar min lägenhet men den låg långt bort och jag hade mina barn i sthlm, insåg där och då att jag var i ett beroende grepp av henne.
Ett kortare tag trodde jag även att jag skulle bli pappa mot min vilja, det visade sig nämligen att hon hade mitt i alltihopa slutat äta sina p-piller och börjat prata om barn och giftemål en kort stund innan det. Hon sade även "jag kommer att göra slut med dig om jag är gravid då jag vet att du inte vill bli pappa"(den logiken du:)).
Nu till min fråga.... Hur skulle du göra i en sån här situation, skulle du berätta för socialnämnden som håller på med en vårdnadsutredning som beräknas vara klar om ca 2 veckor att du är på väg att lämna förhållandet?. Just detta då det kan påverka deras beslut att jag river upp barnen från en "trygg" miljö om jag flyttar och blir singel, om jag flyttar så kommer jag försöka flytta inom sthlm. Om det inte går kommer jag flytta till norra sverige.
Tacksam för ALLA tips, råd, förslag och feedbacks som kan ges.