• Amadea

Berätta för mig om Carl von Linné Kliniken!!

Hej alla ni som gjort/gör IVF på Linne kliniken!
    Berätta för mig hur det gått/går till.

Kunde ni boka tid hos dem utan att ni hade skickat eran journal?
    Hur många besök behövs för ett IVF?
    Dvs hur många vändor bör jag åka till Uppsala om jag ej har en hemortsläkare?
    Vad frågade de när du bokade tid?

Snälla svara snabbt!

Kram Amadea

• Svar på tråden Berätta för mig om Carl von Linné Kliniken!!
  • Linusida

Vi gör IVF där nu. Var på kontroll i morse faktiskt...

Jag gjorde min utredning på Sophiahemmet, men när jag hörde vilken prisskillnad det var så kontaktade jag CvL istället. Jag berättade precis som det var och de bad mig då ringa Sophiahemmet för att få en kopia på journalen. Det var inga problem alls. Den tog jag sedan med mig när vi kom till CvL första gången.

Gick där igenom lite snabbt vår utredning och sen fick jag ett spraydatum och recept med mig hem. Det var i början på oktober. Startade sprayningen den 3/11 (cykeldag 21). Har sedan sprayat sen dess och började med sprutor 25/11. Idag var jag på kontroll hos dem för att se hur det såg ut inför ÄP nästa vecka. Än så länge har jag alltså bara behövt åka till Uppsala 2 ggr, men behöver antagligen åka på ytterligare en kontroll nästa, så totalt blir det 5 resor till Uppsala (planeringsmötet, 2 x kontroll, ÄP o ET).

Det lilla jag träffat dem så tycker jag att de är väldigt trevliga och dessutom väldigt effektiva!

Lycka till!

• Hilma

Här är en till som går på CVL.
    Du kan skriva till mig vad det är du undrar så svara jag gärna !

Kram Hilma

• carolak

jag har gått på CvL o jag trivdis jätte mycket....

om det är något du undrar över så får du gärna titta in i min GB....

lycka till......

• Maxime67

Hej!!

Jag ska dit till Cvl på samtal med dr Holte den 7/12..det ska bli jättespännande tycker jag!!

Men du..var ute i god tid om du skall beställa journaler från din gamla klinik!!

Lycka till!!
    Maxime

• zigge04

Hej!
    En till här som går hos CvL, jag har bara positivt att säga om dem!
    Jag ringde och berättade om mig och att vi ville försöka med IVF, fick en tid (utan att ha skickat journal)som jag anser var snabb, ca 1 månad efter det att jag ringde och då var det dessutom semestertider. Journalkopiorna hade jag med mig vid vårat första besök. Jag har i och för sig tillgång till mitt sjukhus på min ort, så jag har inte behövt att åka till CvL vid varje kontroll.....
    De frågade om hur länge jag hade försökt att bli gravid, och vad vi hade gjort för att försöka att bli gravida, typ vilken hjälp vi fått m.m.
    Inga konstigheter alls.....

Lycka till!

• Pandy

Jag älskar CVL!! De gjorde mig gravid på 1:a försöket..

• Lolla34

De är dåliga. Jag hade misslyckade ivf där. Jag läste om de och trodde de var proffs men nix de är precis som alla andra kliniker inget märkvärdigt alls. Om dina ägg är dåliga dvs att du har gått upp i ålder och är 39 då kan inte ens de hjälpa dig. De bad mig ALDRIG ta vitaminer under min ivf behandling. Vilket är jättekonstigt! De fick ut ett värdelös ägg. Jag var så ledsen och besviken på dem.  De bad mig bara ta deras värdelösa sprutor som inte hjälpte alls. Vid äggplock hade jag mest tomma blåsor. De pratade om att de såg flera blåsor men de kunde inte se att de var tomma.  De fick ut ett dåligt ägg. Inte nog med att de är dåliga så har de även höjt sina priser sjukt. Jag läste överallt att kvinnor som försöker bli gravida tar vitaminer, kosttillskott. När du har betalat dina pengar så kommer de bara med dåliga ursäkter. Man känner sig lurad och blåst.  De tänker inte på dig utan pengarna som kommer in. Välj en annan klinik. Sök utoomlands. Ge inte upp! 

misslyckad ivf på carl von linne
Svar på tråden Berätta för mig om Carl von Linné Kliniken!!