• Haras

Blödning innan BIM och plus!!

Jag har haft små blödningar (vid toabesök samt lite i trosskydd) sedan 7 dagar efter ÄL fram tills idag en vecka senare då jag fått ett starkt plus!! Kan tillägga att jag ätit rosenrot denna månad från mens till äl. Vad kan detta vara? Missfall på G eller är det nån som haft liknande och fortfarande är gravida?

• Svar på tråden Blödning innan BIM och plus!!
  • Zemlan

Hej! Kan ju vara en nidblödning, isf inte missfall. Om det är en nidis borde det vara "färskt rött blod" först och sedan kanske brunröda flytningar under ett par dagar... Jag fick en liten blödning ca 4 dagar efter ÄL och jag hoppas det var en nidis. BIM den 30/12.
    Kram o lycka till!

• Haras

Zemlan: tack för ditt svar men tror tyvärr inte det är nidis...har nog blött för länge o mycket för det! Lycka till!

• SofiaM

grattis till plusset!
    hur har det gått för dig?
    jag är inne på min 12e dag med liknande blödning som din..

började drygt en vecka efter förra mensen, har en cykel på 22-23 dagar, och har bim den 28e.. vet inte om jag är gravid, har inte hunnit testa, känner mig inte direkt gravid, men mycket fundersam!

• Haras

Sofia M: Jag har slutat blöda, dan efter jag testade...men kommer några droppar ibland efter toabesök. Blödde ca en vecka med uppehåll en dag mitt i. Har ju hört om många som har blödningar i tidig graviditet, men man vågar ju inte hoppas för mycket...

Känner mig gravid, men vågar nog inte tro på det förens jag testat igen och ev kollat upp med vul. Tänkte testa igen runt nyår och se om pluset är kvar och isf lika starkt...hoppas!

Lycka till, hoppas du får ett plus snart! har du oxå ätit rosenrot förresten?

• SofiaM

nej jag har inte ätit rosenrot eller något för att förbättra chanserna till graviditet..

jag har småblött mer vissa dagar, en del dagar knapt något eller inte alls.. så väldigt olika från dag till dag.. ibland som du skrev, några droppar efter toabesök, ibland kan det gå timmar och så kommer det lite till.. idag 12e dagen och knappt någonting idag..
    ja jag har ju hört om de som blöder tidigt i graviditeter, för det är verkligen inte mensblod det kommer det är jag säker på, att det inte är tidigt och på tok för lång mens, utan ganska tunnt färskt blod.. inget gammalt.. har ju en cykel på 22-23 dagar, med ca 4 dagars mens.. detta började med att jag hade äl flytning dagen efter mensen var slut, och en vecka efter det så kom det här..

jag har ju bim den 28:e så jag tänkte jag ska testa den dag jag hinner på apoteket!
    hoppas det fortfarande visar plus för dig när du testat igen!

• nuedetdax

Hörni tjejer,
    Jag undrar över en sak, jag har haft ont i min vänstra äggstock nu från och till i några dagar. Idag hade jag min sista mensdag och det känns precis som mensvärk fast bara på vänstra sidan och det går ut i svanken..jag har aldrig haft såhär. Börjar bli lite orolig och undrar om någon mer känt så. Min kille tror att jag är gravid han tycker sig tro att mina bröst har växt och att jag har så "konstiga" symptom.

Ska jag köpa ett test? Jag kan väl omöjligt vara gravid hade ju min mens nyss??

• Haras

nuedetdax: Gör ett test! Hoppas det blir ett plus! Var uppmärksam på om du har mycket ont på sidan, har för mig att det kan man ha om man har utomkveds!

Själv blöder jag lite till och från igen...suck!

• SofiaM

Jag vet inget om ont i sidan vid äggstocken.. tyvärr!
    Men håller med Haras om att hålla kolla så det inte är utomkveds! För det gör ont i sidan vid äggstocken..

Jag har suttit här på fl igårkväll och läst.. dessa blödningar tidigt i graviditeter verkar vara vanliga.. så om jag inte är gravid, vad är det då? Det är det som jag undrar mest över tror jag..
    Idag ska jag försöka ta mig till apoteket, så jag åtminstonde vet om jag är gravid.. Känner mig dock inte gravid, helt utan symptom, men kanske ändå? Prickade dock in förra äl...
    Graviditeten med dottern kände jag dagen efter mensen var försenad av illamåendet och min sambo sa klockrent då att jag var gravid, kunde inte tro på det, åt p-piller som jag skulle, men testet på bim+2 var positivt.. Nu känner jag inte av nånting.. Har bim idag eller imorgon!

• SofiaM

Jobbigt Haras att blödningarna kommit igång igen idag! Mina är sparsamma, än så länge idag..

• gnagaren
    utomkvedes??
    Så hade jag med mitt. Småblödde till och från.  Tycker du ska kolla upp det.
    Mamma till en NPF:are
Svar på tråden Blödning innan BIM och plus!!