• Maura

Vad vet ni om ÄD utomlands?

Hejsan,

fick inte till rubriken riktigt.. Jag ruvar precis på mitt andra IVF försök och jag tror inte att det har fungerat.. Just nu är jag så förtvivlad att jag måste göra något, fundera över nästa steg för att inte bli helt tokig. Har tittat på ÄD på nätet. Det verkar ju väldigt komplicerat och svårt, dessutom känns det som om det skulle ta väldigt lång tid.

Hur lång tid tar det på ett ungefär?
    Är donatorn anonym?

Har tittat på flera Spanska, Grekiska och Amerikanska sidor, det verkar som om de inte har någon kö alls.. har någon provat på detta?

Jättetacksam för svar, Kramar en väldigt ledsen ruvare

• Svar på tråden Vad vet ni om ÄD utomlands?
  • Fiaflopp

Vi har varit i finland och gjort ÄD,då vi var där så var donatorerna anonyma och det fanns gott om dem så kön var kort (ca 4 mån),dock så har dom ändrat nu så donatorerna är inte anonyma längre vilket gör att fler donatorer hoppar av och därför är kön längre nu.

• Maura

Tack Fia. Har någon tittat på ÄD i ex.vis Spanien? Inga köer efter vad jag förstår??

• Mirva

AVA-Peter-kliniken i Sankt Petersburg i Ryssland. Ingen vaentetid. Anonym donator.

• Maura

Mirva, jag har skrivit i din GB. Stort tack för ditt svar ang. ÄD. Kramar Maura

• Margita38

Vi gjorde äggdonation på AVA kliniken i Finland. Kostar 6000eur. Vi satt oss på kö okt -05, kom på 1:a besöket dec -05, fick besked att dontator fanns i maj -06, genomförde ÄD i aug -06. Är nu i v 24. Ja donatorerna är annonyma där och de får betalt.
    Lycka till!

• Fiaflopp
    Margita38 skrev 2007-01-14 18:19:06 följande:
    Vi gjorde äggdonation på AVA kliniken i Finland. Kostar 6000eur. Vi satt oss på kö okt -05, kom på 1:a besöket dec -05, fick besked att dontator fanns i maj -06, genomförde ÄD i aug -06. Är nu i v 24. Ja donatorerna är annonyma där och de får betalt.Lycka till!
    Donatorerna är inte längre anonyma tyvärr...
Svar på tråden Vad vet ni om ÄD utomlands?