• paddan83

Nån mer som är intolerant mot kyla/värma?

Undra som sagt omd et är nån mer än mig som är intolerant mot kyla och värma eller något av dem??

Jag är nämligen sjukt intolerant och undrar om det kan ha med pcos att göra

♥ Har pcos - kan inte bli gravid utan hjälp♥ ♣ Får ägglossningsstimulering i slutet av Januari ♣
  • Svar på tråden Nån mer som är intolerant mot kyla/värma?
  • Emmiez

hur menar du med intolerant?

• paddan83

inte klarar av kyla/värme, dvs fryser mkt mer än en vanlig person

♥ Har pcos - kan inte bli gravid utan hjälp♥ ♣ Får ägglossningsstimulering i slutet av Januari ♣
  • Emmiez

aha, ja fryser inte så ofta, är snarare mer varm än andra..

• Sjörövarmoster

Jag har fruktansvärt dålig blodcirkulation (trots att jag inte är rökare och aldrig har varit) och fryser ofta om framförallt händer och fötter. Ibland när jag cyklar blir jag även jättekall om magen trots att jag har tröja/jacka som täcker den. Har ibland funderat på om det kan missgynna en ev graviditet, någon som vet?

• pco hanna

ja jag får som klåda av kyla vet inte varför kram

• LiselottePCOS

PCOhanna: Vad jag vet är det inte typiskt för PCOS. Många får klåsa på vintern pga torr inomhusluft som torkar ut hyn sk. vinterhy. Pröva att använda badolja.

Sjörövarmonster: Nej du kan inte skada en gravidtet genom att bli kall om magen.

Själv fryser jag mest, men det började sedan jag började med medicin mot högt blodtryck dvs har inte med PCOS att göra.

• paddan83

Jag fryser nå sjukt mycket. Fryser dock om hela kroppen, inte bara på ett specifikt ställe.
    Så jag är alltså den som sitter inne när det är 20 minus ute. Måste alltid använda termobyxor när det är minusgrader ute. Dvs sjukt frusen av mig Ledsen

Sedan några år tillbaka så har jag även fått svårare och svårare att klara av värme. Tidigare älskade jag värme, då jag är så frusen. Men nu klarar jag inte ens av värme längre. Om jag åker utomlands så klarar jag inte av att göra någonting alls. Svetten bara rinner och jag får värmeslag direkt och håller på att kollapsa hela tiden, trotts att jag dricker en massa.

Förra sommaren så klarade jag inte ens av den svenska sommaren, och den är ju verkligen piss. Hur ska detta sluta? Kommer jag att sitta inne resten av mitt liv varje vinter och sommar??

• Minönskan

Hoppar in här.. Jag har PCO och är konstant frusen av mej. Men under graviditeten var det inte alls lika mycket, då var jag mer "normaltempad".. Nu 7 veckor efter förlossningen är jag som en isbit igen! Huttrar och går med tofflor inomhus igen och ligger under filten i soffan! Så jag är tillbaka i mitt gamla jag igen!

Svar på tråden Nån mer som är intolerant mot kyla/värma?