till stadsdelschefen där jag bor
Jag heter XXXXX och är ensamstående mamma till 4 barn med tre olika pappor. Jag har lyckats med konst stycket att skaffa barn med rena idioter. Ska jag straffas för detta?
Om vi håller oss till den sistnämnde fadern som jag har tvillingar födda oktober 2004 med, så blir det enklare.
Jag ska dra historien kort för dig, vi träffades okt 2003, flyttade ihop jan 2004, jag blev gravid feb 2004, då började problemen. Jag har varit själv hela graviditeten och tagit hand om tvillingarna sedan dom föddes PLUS allt annat som finns i ett vanligt hem PLUS mina två barn sedan tidigare. Dom är idag 8 och 18.
Det visade sig att killen som jag träffat och blivit kär i hade vistats illegalt i Sverige sedan dec 2001. Vilket jag inte hade en aning om då vi träffades. Killen jobbade, hade bostad och legitimation, som dock senare visade sig vara svart jobb inneboende med en kompis och legget han hade ja det var hans brors.
Jag blev dragen till Migrationsverket under förespeglingen att han skulle fixa sina papper. Ack vad jag bedrog mig, han tog dit mig då jag var tillräckligt långt gången i graviditeten för att kunna söka på anhörighet på mig och sen senare på sina barn. Han hade dessutom varit avviken sedan 2002.
Tiden gick, vi blev kallade på intervju på migrationsverket och han fick stanna på öppen ansökan. Eftersom han har barn här. Att han inte en sekund har hjölpt till vare sig praktiskt eller ekonomiskt var det ingen som brydde sig om.
Då vi var och skrev på faderskapet på stadsdelsförvaltningen så kom vi där överrens om att då hans papper var klara skulle vi diskutera om vi skulle ha gemensam vårdnad eller ej. Detta var alltså INNAN vi var på Migr.
Detta skedde aldrig i samma sekund som han fick sina papper så stämde han mig ang att vi skulle ha gemensam vårdnad och att jag har hindrat honom att träffa sina barn. Vilket var en lögn och som det finna och fanns vittnen till.
För att inte fastna i min bitterhet över att jag var bara ett uppehållstillstånd för honom, eller rättare sagt någon som var korkad nog att inte SE att han lurades. Så vi har gått igenom första etappen i Vårdnadstvisten och han förlorade. Jag fick bibehållen ensam vårdnad och han fortsatt dagumgänge. Då han efter alla år i Sverige inte har brytt sig om att skaffa vare sig bostad eller jobb. Jag menar han bryr sig ju så mycket om sina barn... Tydligen inte tillräckligt för att vare sig betala för sina barn eller skaffa bostad som alla andra människor har så att barnen kan få ett hem med sin far. Men bil det har han och alltid nya kläder.
OM du vill uppdatera dig på hur allt ligger till och läsa domen från TR plus andra papper så finns det hos XXXXX dit jag vände mig för ett par veckor sedan då jag mår fysiskt och psykiskt dåligt av att leva under hot från honom. Det är en modifierad sanning men för att inte gå in på mer detaljer än jag har gjort så kan jag tala om att han har bestämt sig för att göra mitt liv till ett helvete för att hann inte vann i TR.
Jag vände mig till XXXXX och jag vill tillägga att jag har blivit mycket väl bemött men nu till kärnan i mitt brev. JAG VILL VETA HUR NI ARBETAR DÅ JAG DOM SENASTE DAGARNA HAR FÅTT INTRYCKET AV ATT NI VÄNDER KAPPAN EFTER VINDEN BEROENDE PÅ VEM SOM RINGER.
Jag blev lovad av XX att kontaktperson skulle ordnas då vi inte kan ha kontakt, då menar jag tvillingarnas fader och jag. Dagen efter får jag veta att det går ej att ordna utan en dom från TR. Senare upprättas en kontakt med mitt ombud där han i telefon blir lovad att kontaktperson skall ordnas. Jag får dagen efter ett mail där det står att kontaktperson inte kan ordnas som utlovat och sen igen får jag ytterligare ett mail där det står att kontaktperson ska börja sökas efter då julhelgerna är slut.
Ja inte vet jag men jag får intrycket av att en mamma som behöver hjälp och har varit korkad nog att skaffa barn med någon som luras kör man över men då dennes ombud en man med pondus i sina övre femtio ringer ja då är det helt annat ljud i källan. Är det så här det ska gå till?
Jag förstår faktiskt inte, jag har inte gjort något fel jag har bara inte det "normala" kontakt nät man ska ha för att kunna klara sig själv. Då jag träffade den här mannen och blev kär och skaffade barn med honom så hade jag ingen aning om allt detta. Hade jag vetat det så hade jag ju givet INTE skaffat barn med honom. Men nu sitter jag här och blir gång på gång hotad av honom och jag känner mig som om jag inte blir trodd. För det är ju så att i familjetvister så går ju inget att bevisa utan vittnen. NI skickar mig till polisen som skickar mig tillbaka till er som skickar mig tillbaka till en kvinnojour som skickar mig tillbaka till polisen som skickar mig tillbaka till er.
Mitt i allt detta ska jag sköta hela hemmet plus mina barn OCH mitt arbete vilket jag klarar av. Men det är tungt vill jag lova... Jag önskar INGEN i den sits jag sitter i idag.
Jag skulle jättegärna veta hur man ska göra för att få hjälp?????
Och jag skulle jättegärna vilja veta varför INGEN gör något åt mitt x?????
Han får bara hålla på och hålla på. INGEN säger åt honom att det han gör är fel!!!!!
För han är ju bara en stackars pappa som hindras till umgänge med sina barn *sagt med sarkasm*
Jag är helt och klart övertygad om att han endast har ett syfte med sina tvister i TR och det är för att så länge han håller på att tvista så är han kvar i Sverige. INGEN myndighet skickar ut honom så länge han ligger i en vårdnadstvist för då visar han ju att han slåss för sina barn. Enligt mig är det helt fel sätt att göra, att man ljuger och går genom rättsväsendet istället för att bita i det sura äpplet. Han borde kyssa mina fötter varje dag och tacka mig för att jag var korkad nog att skaffa barn med honom så att han har en anknytning i Sverige starkare än någon annan.
Vad jag tycker är yttermera konstigt är att INGEN kollar upp varför han dragit från sitt hemland Tunisien. Det kan jag tala om och det är för att han stulit pengar MYCKET pengar från ett fotbollslag där nere så att han kan inte bo där nere, sen har han suttit i Fängelse i Bulgarien då hans bror skulle komma ner och hämta honom på ett falskt pass, sedan då han suttit klart sitt straff så åkte hans bror och dennes fru ner och hämtade honom i Österrike eller vilket land det nu var och smugglade in honom i Sverige. Så ligger det till men det är det ingen som bryr sig om för han har ju barn här nu och alla barn har rätt till sin pappa. Men har alla föräldrar rätt till sina barn?
Jag vet inte vad jag ska eller kan göra. Jag känner mig maktlös, ledsen och totalt misstrodd och så totalt LURAD på hela mitt liv.
Säg mig vad jag ska göra för att få hjälp.
Jag vet vad jag själv kommer göra, men det kommer skapa mig problem. Förhoppningsvis under bara en kort period. Men ändå.
Jag räknar med ett SKRIFTLIGT svar från er där NI förklarar HUR ni arbetar och hur ni även fortsättningsvis kommer att hjälpa människor som hamnar i sådana här situationer.