• MaggieMay

blanda gröten med

Vad ska jag blanda gröten med om jag inte har bröstmjölk så det räcker? Vanlig mjölk får de väl inte förren vid 1 års ålder. SKa man köpa bröstmjölksersättning att blanda med? Nora ammar när hon vaknar vid 06 sedan ger jag henne gröt vid ca 09 men då har jag ibland svårt att få mjölken att räcka till, det är därför jag frågar.

• Svar på tråden blanda gröten med
  • jennysan80

Vad är det för gröt du menar? om det är vanlig barngröt behöver du ju inte blanda den med någon mjölk alls, den ska blandas med vatten

• MaggieMay

ahh...jag kör med en variant som jag köpt i Sydafrika. På den står det att man ska blanda med "den mjölk som barnet dricker just nu" men det kanske är annorlunda med svensk gröt! Då ska jag genast åka och köpa ett lager och ta med mig när vi åker tillbaka i januari, för det låter ju helt klart enklare. tack!

• Undska

Jag brukar blanda ner tex lite päron dessert ...Istället för äppelmos! Så blir det lixom inte bara gröt,kan bli ite torrt!

• JohPet

Om barnet vill ha mjölk på gröten kan du ju köpa ersättning och hälla på. Sen kan man ju ge _lite_ vanlig mjölk ganska tidigt också. Så det kan du säkert snart börja med

• forskarfia

Hej, undrar en sak som ni kanske vet. Varför ska man inte ge mjölk i mat när man kan blanda i smör?

• S168

Hej,
    Vår BVC sköterska sa att barn inte ska dricka mjölk för att det hindrar upptaget av järn, men det är ok att späda med i tex gröt. Dessutom ger Livsmedelsverket ut en broshyr där det står att man ska blanda i lite mjölk i smakportionen.

Svar på tråden blanda gröten med