• Karolina A

Pregnylsprutor?

Hej!

Ni som fått Pregnylsprutor ordinerat pga av upprepade MF, när har ni börjat med dem? Vid ÄL eller när plusset kommit?

Jag har två olika läkare och den ena tycker att man ska börja med dem vid ÄL och den andra tycker när plusset kommer?

Varför får man alltid så olika besked från läkarna, jag blir inte klok på dem?

Kram...

• Svar på tråden Pregnylsprutor?
  • Einnej

Jag fick Pregnyl i samband med IVF. Det är en äggmodnads spruta som man tar för att äggen skall mogna, ÄL ungefär...

• oMANGOo

Nu blir jag nyfiken. Har planerat att prata med min gyn dr imorgon om pregnyl. Hoppas att det finns någon som kan ge lite information.

• Einnej

Man behandlar i allmänhet med andra hormonpreparat innan man ger Pregnyl. hCG (Pregnyl så man får ÄL) används i kombination med FSH (hormonpreparat för att äggblåsan/blåsorna skall växa) för att inducera ovulation (ägglossning).

• oMANGOo

Mitt problem är inte ÄL. Jag har lätt för att bli gravid, men har under 1års tid haft 5 MF/MA. Har läst om att man kan ge pregnyl för att stärka en graviditet, och på så sätt kanske slippa upprepade MF.

Svar på tråden Pregnylsprutor?