• MysMellis

Tvättråd?!

Hur gör ni andra för att kläderna inte ska "vrida" sig efter några tvättar???
    Jag tycker jag följer tvättråden men det spelar ingen roll
    Har köpt massor av kläder på tradera som inte är det minsta vridna...så kommer kläderna hit och de vrids och blir konstiga på nolltid

Tacksam för tips

• Svar på tråden Tvättråd?!
  • Labolinaa

Du menar att de blir sneda? Händer det här så bryr jag mig nog inte så hårt o jag stryker dessutom ,iaf Almas kläder, o då märks snedheten mindre.....

• MysMellis

Men mina blir jättesneda det hjälper inte ens att stryka dem...det skiljer flera cm. på vissa kläder är sidsömmen nästan framme på magen eller iaf ganska så mycket längre fram

• Labolinaa

Hmmmm...kan det bero på din tvättmaskin då? Du kanske har en som centrifugerar jättemycket? Spånar bara nu alltså....
    Sen beror det ju lite på kvaliteten hos kläderna oxå...men även om jag håller mig till billiga plagg så har jag aldrig haft kläder som vridit sig så mycket som dina plagg verkar göra....

• MysMellis

Det spelar ingen roll...vi har flyttat några gånger...och därmed bytt maskin lika många gånger....och jag har inte märkt någon skillnad

Svar på tråden Tvättråd?!