Akupunktur mot upprepade missfall, någon?
Någon som provat detta o lyckats en graviditet sen utan missfall... ??
Jag ska till en imorgon.. gör allt vad jag kan!!
Vägrar ge upp!
Någon som provat detta o lyckats en graviditet sen utan missfall... ??
Jag ska till en imorgon.. gör allt vad jag kan!!
Vägrar ge upp!
stjarndamm, jag har gatt hos akupunktor. Ar nu i v6+6 vilket ar det langsta jag gatt nagon gang sa jag hoppas i alla fall att det fungerar denna gangen.
Jag tar aven babyaspirin, extra folsyra och Lovenox. Men jag tror akupunkturen och orterna ahr spelat en stor roll.
AHöst
Var får man tag på babyaspirin? Jag har frågat efter det på apoteket och dom säger att dom aldrig hört talas om det? :S
Familj2004, jag bor inte i Sverige, sa det ar nog darfor. Det ar aspirin som jag tror ar 81 mg, det ar alltsa laga doser av aspirin. Ska kolla pa burken...
Men aspirin ar blodfortunnande, sa man bor nog ta det i samradan med lakare.
81 mg ar det
Okej, vad härligt. GRATTIS!
Vad är aspirin för?
Lycka till o kram
Tack stjarndamm. Det ar blodfortunnande och ska bla hjalpa nar man har antifosfolipida antikroppar och MTHFR mutation, vilket det ar som ar aktuellt i mitt fall. Men har i usa ar det nog relativt vanligt att anvanda det vid upprepade mf aven om man inte har just den diagnosen.
AHöst!
Jag funderar också på akupunktur. Jag är ju nygravid nu. När skall man börja med det. Är det försent?
AHöst
Okej tack för svaret, jag har också fått blodförtunnande(trombyl) i mina två senaste graviditeter.
Okej... men min läkare sa att jag inte behövde tunna ut mitt blod.. Men kan man använda det läkemedlet ändå? för att slippa ännu ett missfall?
Akupunktur ska man nog bara gå på innan man blir gravid.. ,men hör med en akupunktör dem vet säkert mer:)
greta2, jag tror inte det behover vara for sent alls. Visst forbereda kroppen ar ju sakert bra, men samtidigt sa far man ju se till var man ar nu, inte vad som kunde varit. Men jag skulle vara valdigt forsiktig med vem jag gick till. Kanske BM kan rekommendera nagon? Jag laste namligen nyligen i en av mina gravbocker att de inte direkt rekommenderar akupunktur for gravida for om de gor nagot fel sa kan de ju stalla till det. Men min ar dels rekommenderad fran en valdigt kunnig van som fick tag pa honom genom sin ob/gyn. Han har verkligen hjalpt henne och han ar ganska kand med just ob/gyn som specialitet. Han har ocksa studerat en del vasterlandsk medicin pa Harvard. Professorer fran Harvard studerade hos honom nar han fortfarande bodde i Kina. Jag ar helt overtygad att han hjalpt mig da min mens andrades under den tiden jag gick hos honom och han var dessutom den enda som nagonsin fragade mig om just hur min mens var och da har jag anda gatt hos 3 olika vasterlandska lakare. Men som sagt, jag skulle vara noga med att hitta nagon som verkligen vet vad de sysslar med, men samtidigt sa rekommenderar jag det verkligen.
Familj2004, vad var motivationen for trombylen? Jag vet inte om de ger trombyl har. Det verkar mest vara sprutor, typ Lovenox och Fragmin.
Stjarndamm, om din lakare sager att du inte behover tunna ut ditt blod och det verkligen ar sa sa tror jag blodfortunnare bara kan gora skada. Forklarade de varfor de inte tror pa blodfortunnare for din del?
Ja dem har gjort missfalls utredning o där hittar dem inget fel på mig:)
Så därför menade hon på att det inte behövdes!!!
så man får väl lite på det!!
Blodfortunnande anvands forst och framst mot immunologiska problem om jag har ratt. Om de testat allt det och du inte har dem problemen sa borde kanske inte blodfortunnare hjalpa.
Det finns bade en svensk och en amerikansk supportsida for immunologi problem kopplat till fertilitet. Om inte och du ar intresserad att kolla vad det finns och kolla att lakarna har gatt igenom det sa sag till kan jag ge dig adresser.
Okej... tack!!men jag tror inte jag behäver ha ngt sådant då.. Hoppas att det kommer lösa sig ändå!!
kram