• Lillgreta

behandling vid upprepade missfall

Om man får upprepade missfall finns det då ngn medicin eller behandling man kan få? Läkaren jag går hos verkat inte vilja hjälpa mig när jag börjar prata om det. Känns lite hopplöst.

Hjälp mig med råd!

• Svar på tråden behandling vid upprepade missfall
  • greta2

Akupunktur!? Vissa verkar bli hjälpta av det men jag vet inte om det är vetenskapligt egentligen. Jag tänkte hur som helst prova det. Man har inget att förlora.

• Kuben

Hej!
    Beklagar mf!
    Vi fick trombyl (blodförtunnande) och progesteron (gulkroppshormon). Började med trombylen redan vid ÄL och progesteronen direkt efter +. Det finns inget som säger att detta verkligen fungerar, men det skadar nog inte att försöka!

Stort lycka till!

• Lillgreta

Kuben: hjälpte det med dessa preparat? Blev du gravid och det höll i sig efter upprepade missfall?

Greta2; ja, jag har gått på akupunktur för andra saker, så det är nog en god idé.

• vittel

Om man fått tre mf på raken så ska man få det undersökt ordentligt. Läs om upprepade missfall på: www.osynligabarn.se
    Kram

• vickie76

Jag har haft 2mf. nu har de upptäckt att jag har en hjärtformad livmoder. att ha en sådan kan öka risken för mf. i vissa fall väljer de därför att ta bort skiljeväggen man då har- kanske kommer det göra det på mig. jag säger som vittel- du måste kollas ordentligt

• fragmina

Hejsan!
    Jag har själv gått igenom 10 missfall, fick behandla mig själv med Fragmin(blodförtunnande injektioner)under min senaste graviditet.Tog sprutorna varje dag hela graviditeten, från första dagen jag visste om att jag var gravid. I juni 2004 föddes så min älskade son!!!
    Jag har en ovanlig koagulationsrubbning som gör att mitt blod "klumpar" sig, och det medför komplikationer vid en grav. Det tog LÅÅÅÅng tid innan proverna togs, det var tack vare en underbar läkare som verkligen gjorde ALLT för att hjälpa mig. (efter att jag "bollats" runt i olika utredningar) Det är tack vare henne jag har min lilla prins idag!

• Mamsing

Jag har hade ett ma i somras i v12 och ett missfall i v6 i oktober.
    Är nu gravid igen och ska få injektioner med hcg (pregnyl) i v6.
    Finns många trådar om det här på FL.

• AstridEster

Fragmina: vilken historia! 10 missfall? Hur har du orkat?! Vilken kouagulationsrubbning har du? Och varför upptäcktes inte detta tidigare? Grattis till er son! /Astrid som också har en kouag.rubbning (APC-resistent).

• greta2

Fragmina!

Jag undrar också det. Varför fick du ha så många mf utan att få hjälp tidigare?

• MolleMalin

Jag har fått progesteron vag. Det har hjälpt mig än så länge i af. Är i v 9 nu o de tidigare mf hade jag i v 5-6. Finns inga biverkningar direkt så det skadar inte att testa!

• Kuben

lillgreta!
    Ja, det hjälpte. första gången jag provade preparaten tror jag att de sattes in för sent, fick mf. Andra gången så började jag samma dag jag hade IM - och vi fick en liten go tjej som mår bra i dag!
    Det finns hopp!

Svar på tråden behandling vid upprepade missfall