• mysmamman2

skötbordet i bäbisens rum..hur gör ni ang. tvättning m.m??

eftersom vi har ett sånt litet badrum så får vi inte plats med skötbordet där,
    så vi kommer placera det i bäbisens rum.

köpte skötbordet "hensvik" vitt med hylla på ikea.

hur gör /gjorde ni ang det där med att byta blöja m.m
    hämtade ni vatten i en balja eller för man kan ju som kuta
    fram å tillbaks eftersom man inte kan lämna bebis ensam..

bara kul med tips och så!!

• Svar på tråden skötbordet i bäbisens rum..hur gör ni ang. tvättning m.m??
  • Tant Green

Vi tog in en liten skål med ljummet vatten. Annars har jag hört folk som använder pumptermos.

• mysmamman2

jaha...

men om bebisen har bajsat... har ni tagit det mesta med papper och
    sen tvättat med våtservetter, eller tyg handukar och vatten???

det löser sig nog men kul att få tips! =)

• Tigertofflan

Jag har inte skötbord på toaletten, men har en bytta från IKEA som man kan hänga på kanten på skötbordet.
    Så vatten har jag.
    Så har jag en torky-behållare med papper att torka med.

"men om bebisen har bajsat... har ni tagit det mesta med papper och
    sen tvättat med våtservetter, eller tyg handukar och vatten???"

Papper och vatten.

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • Tulpan78

Jag kör med våtservetter. Fungerar jättebra!

• septbebbe

Vi har skötbordet i sovrummet och det fungerar perfekt! Oftast så använder vi bara våtservetter! Men i bland om han har bajsat ordentligt så tar vi in en skål med varmt vatten och har vanliga tvättlappar och tvättar med. Man känner ju oftast när det har bajsat och då kan man hämta in vatten INNAN man tar med bebisen och lägger honom/henne på skötbordet, då man inte kan gå därifrån!
    Funkar finfint för oss! Vi saknar inte rinnande vatten alls faktiskt!

• svartnos

Våtservetter kör jag med....

Jag älskar min lilla familj :)
  • EnsammaMamma

våtservetter här oxå coops är billiga och luktar inte starkt så det behöver inte bli dyrt även om man bara kör med såna.

• solmull

Vi har alltid kört med våtservetter, tycker att det är smidigast!

• jennyfer

I början hade vi en skål med vatten (byts såklart ut mellan varje blöjbyte) och de gula skumgummilapparna. De ser likadana ut som på 70-talet, men funkar förvånansvärt bra. När de blir lite äldre och äter vanlig mat blir bajset annorlunda så nu kör vi med våtservetter. Trodde att det skulle vara meckigt att inte ha tillgång till vatten i direkt anslutning till skötbordet, men det är det inte.

Sedan använder vi ingen blöjhink utan små plastpåsar (ungefär som de man köper frukt i) som vi kastar blöjorna i. Enkelt att kasta så fort det kommer en bajsblöja.

• Madde A

har med en bytta med vatten och så tvättservetter som jag tvättar med. Använder bara våtservetter när jag inte är hemma. vill inte använda sånt för ofta....

På tal om våtservetter. Jag målade lite för ett tag sedan med färg som inte va vattenlöslig, är ju lite jobbigt att få bort färgen från händerna (om man klabbar som jag), tog en våtservett....och då gick det bort....... blev ännu mer skeptisk till dem efter det.......

mamma till Kevin 7år & Elias 3månader
  • myskatt

Vi tog en sväng förbi badrummet och blötte ett gäng servetter innan vi gick in i sovrummet och bytte. Torkade bort det värsta med torra och tvättade med de blöta.

Har aldrig haft skålar med vatten eller dyl.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • marinasmamma

Använder våtservetter, har funkat jättebra.

• mippy

vi blöter servetter innan vi går och byter blöja.. funkar jättebra.. annaras kan man ju faktiskt använda våtservetter..

• dunderhonung

Vi använder alltid våtservetter och tycker det är kanon!

• SmileDevil

En vatten spray flaska har jag precis börjat använda och har hon bajsat så tar jag hjälp av olja

• TorpSara

Vi gör som myskatt. Tar ett par engångstvättlappar i näven och blöter på vägen. Torkar bort det mesta med papper och tvättar efter med tvättlapp. (tvättar bara vid bajsblöja) Funkar strålande. Pumptermos var fiffigt, säkert utmärkt om mam har en bit till vatten!

Svar på tråden skötbordet i bäbisens rum..hur gör ni ang. tvättning m.m??