• lillithsmamma

vill inte trampa någon på tårna

men undrar varför måste ni vänta så länge innan ni kan få donerat ägg till er?
    tycker hittar ni egen donator borde ni ju igentligen få nästan börja direkten efter alla prover mm gjorts.
    Det är vad jag tycker .
    Hoppas jag inte gjorde någon ledsen eller trampade någon på tårna.
    Kram alla hoppas ni donatormottagare får era efterlänktande barn.
    Lycka till

• Svar på tråden vill inte trampa någon på tårna
  • minnna

Ja du jag håller med dig! De letar efter donator till oss nu ....när alla prover osv. är klara tycker man ju det borde va grönt.
    Själva är vi nu godkända som mottagar par.vilket i sig e skönt!
    Väntar bara på det där samtalet att de har hittat kvinnan som ska vara våran hjältinna och att vi får en planering för att lämna min sambos bidrag och insättning.Blir nog inte innan jul o nyår tyvärr! Tusen tack för din fina omtanke till oss mottagar par 1000kramar

• Fiaflopp

Inte trampar du på tårna för att du frågar...jag tycker bara att det är skönt att någon bryr sig!
    En donator måste lämna samma prover med 6 månaders mellanrum,det är lång tid om man väntar.

• lillithsmamma

jo det är ju tyvär så. jag ska göra andra proverna i mars sedan borde det vara grönt :)

• miss maple

Sen är det viktigt att donatorn har samma färger o viss likhet med mottagaren dvs jag.
    Samt längd spelar in.

• miss maple

Vi fick skriva upp hårfärg, ögonfärg och längd.

• lillithsmamma

när jag var där första gången skrev bm ner min hårfärg ,längd och ögonfärg så hoppas de hittar någon mottagarpar jag behöver ju inte mina ägg :)

• Safira

Hej!

Jag var på samtal med min läkare angående mina misslyckade försök att bli gravid, mina ägg är dåliga och väntar nu på att få komma på något psykologiskt samtal, angående äggdonation.
    Pratade med läkaren om det där med att ha likheter med donatorn.
    Han sa att det går inte att göra så eftersom det finns för få donatorer.
    ??????

• miss maple

Det lät konstigt.
    Kanske beror det på var man bor.
    Men vad jag förstår har donatorerna ökat i antal.

• LillFrida

Även om det finns få donatorer så kan man ju iaf försöka se till att ett blont par inte får ägg av en svarthårig kvinna... Inte för att jag förstår varför, vill man ha ett barn så vill man ha ett barn...? Visst, man kanske vill ha vissa likheter, men om man adopterar får man ju inga alls istället...

Svar på tråden vill inte trampa någon på tårna