Tack för tröstkramen, den behövs idag (ser att jag knappt kan satava ens ,bara gråter...) Jättetråkigt med er katt men jag förstår hur du menar med vild ,att det kanske är bäst för katten att slippa bli "handikappad" det är lite så jag tänker med Tilda.Hon är en otroligt livlig och "hoppig" hund,allt går i 100% nittio (är ju bara 1 år ) så man undrar ju vad det blir för liv med en stelopererad framtass...Dessutom är det lååångt dit ,gips och rehabträning upp til l6 månader efter operationen.
De har inte öppnat tassen men sövd henne och tagit stressrtg ,dvs placerat tassen i alla möjliga ställningar för att se hur skadade ledbanden är.
Jag tror också det kan bero på smärtan och att hon är själv, att hon är ilsken men det konstiga är att varje gång vi besökt veterinären ,te x hela förra veckan,med tassen så har de fått böja och bända.De har också gått iväg med henne utan att vi varit med för att bl a tömma urinblåsan (vilket enl vet var smärtsamt )vilket de gjorde genom att klämma ut urinen och hon har inte sagt ett knysst så jag tycker det är jättemärkligt.Det kändes som hon pratade om en annan hund ...Det känns inte alls bra i alla fall.