• greta2

Ni med missfall...

Ni som haft missfall...
    Började ni blöda direkt eller var ni hos en läkare och fick konstaterat att fostret dött men ni inte märkt det. Alltså - "vanligt" missfall eller missed abortion?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-20 21:19:17:
    Hos läkaren gjorde man bla VUL/UL och han/ hon såg då att fostret inte levde längre.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni med missfall...
  • Helen72a

jag började blöda direkt.

• ciccielv

fick veta i v 16 att barnet var dött,kroppen fortsatte som gravid o stötte inte ut barnet,fick ma konstaterat i v 16 fick göra skrapning v 17,står en del i min blogg,varning för känsliga

• hejlis

" Både och" I v.7 fick jag ett missfall. Ev. hade det varit dött i ett par veckor för jag småblödde en del innan den stora blödningen kom. I v.12 åkte jag in för att jag hade också småblödit av och till i flera veckor, sista dagarna ganska mkt. Då konstaterades en ofostrig graviditet som satt kvar. Missfallet kom ett par timmar senare.

• greta2

Jag har haft två MA. Det ena konstaterat i v11 och det andra i v14. Barnen hade dött i v5 resp 11. Det är bara att ta nya tag nu och hoppas på det bästa!

• ciccielv

tillägg:hade småpblödninga i ca v 6-10,var på ul i v 6 o fick se hjärtat slå,de fann inte orsaken till blödningarna

• illendria

Har haft båda sorter, men två mf.

• Amanda

Har även haft 3 missfall

20 juli 2000 (ofostrig graviditet, upptäcktes i v 9, skrapades)

7 december 2002 ("vanligt" missfall i v 10, hade sett hjärtslag några dagar innan missfallet. Kroppen skötte missfallet själv)

12 april 2005 (MA, upptäcktes i v 8, skrapades i v 10)

• blackangel

Har haft både mf och ma.

Mf i v.7  Fick en liten blödning som sedan ökade till en stor blödning. Kroppen tog hand om missfallet själv.

Ma i v.11  Upptäckte en liten blödning och läkare konstaterade att fostret slutat växa flera veckor tidigare. Blev skrapad.

• Älskade Jordbarn

Har haft 2 mf på tre barn båda i x.grav.
    Första mf var på 1 baby som satt utför, där fick jag blödningar ganska krafftigt på morgonen och unt 3 på dagen fick jag krafftiga värk och sen kom den ut.

Andra gången växte 1 tvilling som vanligt inne och till en början trodde dom att det bara var 1 oxå men när jag sen började blöda och dom kollade upp det så satt enn tvilling utanför oxå och det planerades in ett datum för skrapning men naturen vill något annat så dom kom ut naturligt istallet och skrapningen vart ite nödvändig.

mitt första barn gick utan problem och föddes i 40+3

3 barnet blödde jag lite med 3-4 första mån men
    sen slöt det. och hon föddes föddes frisk o kry i 42+0

• beibikär

Oj, jag kunde inte rösta för jag borde ha kryssat för båda alternativen! Jag har hat tre missfall, två har kommit bort själv och ett kom aldrig så dom skrapade när man konstaterat att fostret dött.

Ronjas och Jonatans mamma
  • almisen

Har haft 2 1 mf och ett ma... Så jävla knäckande

• Jessys

jag har haft ett mf när dom konstaterade på ul att fostret dött vid v6 (jag var då i v11)
    och de andra var de en ofostrig gravididet. och jag började blöda vid v12.

nu är jag gravid igen och hoppas allt skall gå vägen. är så rädd hela tiden.

Svar på tråden Ni med missfall...