• digamond

Första ultraljudet :)

Tänkte bara säga att vi nu har varit på vårat första UL och det gick SUPER BRA!
    1 bebbe i magen är det.

Dock var det för tidigt att se vilket kön och läkaren ville att vi skulle komma tillbaka i mitten av december men vi åker till sverige den 15:e december och åker tillbaka igen den 12:e jan så 15:e jan får vi reda på vad det är också :)

• Svar på tråden Första ultraljudet :)
  • Svempa

Bara att gratulera, men varför vill man få redan på könet innan?

• Noctem

varför inte? Sambon är galen i bebiskläder så det underlättade att veta att vi väntade två tjejer så hon kunde stilla sin shoppinghunger något under slutfasen av graviditeten.

• Tvillingfarsa

Vi tog också reda på kön vid första UL. Det är ju givet att man vill veta sånt, stälelr snarare motfråga, varför inte?

-V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • Rudan26

Klart man vill veta vilket kön det blir, man får en bättre relation då känns det som.

• Svempa

Hmmm.... uppenbarligen är jag den enda som inte vill veta innan. Känns som om halva nöjet är "förstört" då tex, man vet att det tex blir en kille. man har då redan bestämmt ett namn kanske. bara köpt blå kläder, inrett rummet med killsaker etc... det blir ju knappast den där överraskningen när den väl tittar ut. utan mera kanske som ok, nu är "kalle" hära...

Men jag kan hålla med om att hade det varit tvillingar så skulle jag vilja veta, för det är ju mera förberedelser än en som kommer ensam.

• Pappa80

Svempa--> Nejdå du är inte ensam. Var på UL i måndags och tog då inte reda på könet. Dock berättade tjejen att om jag frågat henne under själva UL så hade hon gääärna velat det. Men det kommer det som kommer och det får lov att bli en överraskning. Det är vårt första barn men vi kanske tar reda på könet på nästa... Lite spänning blir det ju...

• Rupa

Inte ensam, jag har inte en aning om vad det blir =). Både jag och min sambo var överens om att inte ta reda på det, får bli en översakning.

• Tyrell

Att ta reda på könet är lite som att öppna julklapparna innan julafton. Eftersom man ändå inte kan göra något åt det spelar det ingen roll. Dessutom har det fördelen att huset inte fylls med rosa/ljusblå prylar som mormor/farmor "råkade" se långt innan krypet är fött.

Men visst finns det praktiska fördelar också. För min del överväger de inte de känslomässiga fördelarna.

Svar på tråden Första ultraljudet :)