• Anonym (Anna)

Hittat en knöl i nacken

Satt och drog fingrarna genom håret och hittade en knöl i nacken. Den sitter på vänstersidan några centimeter bakom örat där skallbenet slutar. Den är ungefär lika stor som en hasselnöt...

Bara att ringa vårdcentralen imorgon...

• Svar på tråden Hittat en knöl i nacken
  • Anonym (''')

Ja gör så för att lugna dina nerver, det är inte kul att gå och orora sig för knölar i onödan..eftersom dom oftast inte brukar vara farliga..

• Anonym (X)

Jag får sådana ibland - tror det är svullna körtlar eller något, för de går alltid bort efter ett tag..

Hoppas det inte är något värre för dig heller.

• Anonym (Anna)

Svullna körtlar låter vettigt... Jag har aldrig kännt knölen innan och jag brukar sitta och pilla mig i nacken. En knöl kommer ju inte bara sådär, men svullen kan man ju bli ganska snabbt...

• Anonym (X)

Jo, jag blir alltid lika förvånad när jag hittar en (ungefär på samma ställe som du beskrev) men kommer sedan ihåg att det har jag ju haft förr. Ring du och kolla eftersom detta är första gången så slipper du vara orolig. Vet ju inte heller om det är samma sak, som jag har.

• Anonym (Anna)

Har precis pratat med vårdcentralen. Fick rådet att avvakta ifall det bara är en svullen lymfkörtel. Det konstiga är att jag inte varit sjuk... Nåja, onödigt att oroa sig i onödan. Får hoppas att den försvinner.

• Anonym (X)

Jag brukar inte heller ha känt att jag varit sjuk när jag får svullna körtlar. Kanske är det för att man har haft en infektion, som inte gav andra tydliga symptom?
     Det brukar ta några dagar innan de försvinner, så ha tålamod

• Stålmamma

jag brukar oxå ha en knöl i nacken som kommer någon gång då o då oxå på vänster sida

• Anonym (Jag då va)

Har oxå en knöl i nakenvid det stället ibland, men det är bara en körtel som svullnar... (kollade med VC)
    Men gå till VC och kolla upp det så du slipper oroa dig!

• Esterella

Jag har också en sån knöl, upptäckte den för några dagar sen.
    Har iofs haft en massa konstiga utslag, som finnar typ i nacken och i hårbotten?? Tänkte att det var en svullen körtel som reagerat på dessa. Tyvärr så är jag en av dem som nästan aldrig går till läkaren utan sitter och oroar mej hemma ist ..

Det bästa sättet att glömma dina problem är att gå i för trånga skor
  • Anonym (Anna)

Nu har jag fått en tid på vårdcentralen. Fredag 08.10, bara att vänta...

Svar på tråden Hittat en knöl i nacken