• Anonym (orolig)

Sjunkande hCG men ingen blödning?!

hej alla.. åkte in akut förra fredagen för en brunblödning som nu pågått i 8 dagar, kommer jättelite brunt och bara då jag vart på toa. På fredagen var hcg 287 men igår låg den på 149... Då måste det ju vara ett Missfall? Är i vecka 5+5 idag (eller skulle ha varit). Men nu till frågan, varför börjar jag inte blöda?! Det måste ju komma ut...

• Svar på tråden Sjunkande hCG men ingen blödning?!
  • olpansfamilj

vet inte, men var det inte onormalt lite hcg för att vara i vecka 5? Hade nåt på 28 tusen i vecka 5. Kan det vara utomkveds då? Vad säger din läkare?
    Stor kram

• Anonym (orolig)

de ska väl inte sjunka så snabbt om det är utomkveds?! Doktorerna här verkar inte veta nånting... önskar bara de kunde blöda ordentligt så e de över sen..

• olpansfamilj

oj vad jobbigt! Stor tröstkram!

• Anonym (orolig)

snälla ineg som vet?? Har ont på högra sidan nu men nån blödning kommer inte igång.. kan det vara X fasten hcg halverades på 4 dagar???

• yrre

Vad tråkigt att du fått missfall.

Som jag fattat det kan det ändå dröja innan det kommer ut. Jag har haft ett ma i v. 8 och då fortsatte mitt hcg stiga som om graviditeten fortsatt. Då tyckte läkarna att det var konstigt istället och misstänkte druvbörd så jag skrapades. Då fick jag uppfattningen att det normala är att hcg-nivån sjunker, men att det ändå kan dröja rätt länge innan det kommer ut.

Men om du är orolig så ring din barnmorska och fråga så får du raka svar.

• Anonym (orolig)

tack för svar.. vi bor tyvärr på en liten ort så ja måste vänta på "kontors tid" innan jag kan ringa.. undrar om nån vart med om att de haft ett X som först halverats och de ändå måste genomgå operation? ÅÅ vill blöda nu, allt på en gång.. Förra gången jag fick MF började det blöda genast..

• Anonym

KAn ju ha varit ett x, men om hcg sjunker så har troligtvis kroppen tagit hand om det själv så du slipper operation.
    Vid ett x där hcg stiger måste man operera el få cellgifter.

• MiaAnnette

Aha, alltid nåt gott i de värsta.. Hoppas de e så och ägglossningen snart är i produktion igen.. nya tag på nytt år!

• Anonym (sophh)

Har nåt ja inte kan släppa, hoppas nån kan svara! :) Plussade för lite över två veckor sen, ökande plus därefter, Senaste mens 30 jan.

Min mens ska egentligen komma om nån/nåra dar, och helt plötsligt för ett par dar sen när jag skulle testa igen så har mina tester blivit svagare. Har inte haft tecken på missfall. Och helt plötsligt igår så vaknade jag med ömma bröst, undrar om de kan hända att min kropp är inställd på att mensen egentligen ska dyka upp snart, om de kan vara anledningen till svagare tester, om HCG sjunker vid tillfället man egentligen ska ha mens?

Ja är i v 5 skulle jag tro. Har 35-40 dagars cykel.

Snälla kan flera svara om era erfarenheter eller vad ni tror ? Kram!

Svar på tråden Sjunkande hCG men ingen blödning?!