• mmlr

Sjuk + missfall?

Jag har sen midsommar varit rejält förkyld fyra gånger, fått massa finnar och oren hy (har aldrig någonsin haft det förr) sen har jag även känt att jag har ont i vänstra äggledaren(?) sen jag var gravid första gången i juni. Efter detta har jag fått två missfall. Har någon upplevt samma sak, eller kanske rent utsagt fått höra av läkare att det handlar om ngn störning i immunförsvaret? Jag blir snart tokig, jag orkar varken mer feber eller mer missfall.. hjälp..

• Svar på tråden Sjuk + missfall?
  • Eliama

Usch då, det låter verkligen inget vidare. Inga erfarenheter av sjukdom kombinerat med missfall men har som du gått igenom två mf innan det äntligen gick vägen. Håller tummarna för att du blir bättre snart och att det går vägen med bebis nästa gång. Kram!

• timtom

jag har också råkat ut för diverse sjukdomar eller åkommor om man vill säga det.Fick ma i vecka 19.Efter förlossning och skrapning och mycket tårar och elände har jag fått tandvärk,magsjuka,förkylning,magsjuka igen mm.
    Det är nog så att kroppen är så nedsatt efter "allt".
    Lycka till i fortsättningen!

• Boni

Har någon av er fått diagnos endometerios? Vill absolut inte skrämma någon, men det är väldigt vanligt och alla har inte ont av det! Jag har det själv och har haft mycket problem med det, ett vanligt tecken är väldigt jobbiga menstruationer. Mycket ont i underlivet, kan även sätta sig på tarmar och andra organ. Immunförsvaret fungerar tydligen inte så bra heller. Man drar på sig infektioner och annat trist!

Jag var också halvkrasslig ca fyra veckor innan mitt missfall (v.16) slutade med att jag blev jättedålig, hög feber och störtblödningar, sen kom missfallet! De tror att det var en infektion som orsakade det hela!

Svar på tråden Sjuk + missfall?