• Mimer

Svettningar före och under mensen?

När jag får min mens får jag alltid svettningar på nätterna, vaknar genomblöt. Det slutar när jag blött 2-3 dagar.

Nu är jag gravid ? i v 5 och har sen jag plussade på bim-dagen i onsdags ÄNDÅ svettats som om jag ska få mens...vilket jag nog fick idag, eller sk tidigt mf förmodligen

Jag undrar OM det kan ha ett samband, vad tror ni?
    Att man svettas sådär vid mens beror väl på något hormon (är det progesteronet?) som gör att mensen kommer, men om jag nu fick pos. gravtest men ändå hade för mkt sånt hormon=mf ?

Nån med någon teori???

• Svar på tråden Svettningar före och under mensen?
  • AstridEster

Har tyvärr ingen teori, men vet att jag vid de två senaste graviditerna (båda MA) så har jag svettats och varit väldigt varm framförallt på nätterna.....Kroppen går på högvarv precis som innan och under mens.....Tror inte detta har något samband med ett ev missfall dock utan de flesta blir ju varmare av att vara gravida? Håller tummarna att det inte är MF på g för dig...../Astrid

• Mimer

Oki, visst är det konstigt? Har haft jättesvårt att sova o varva ner också, precis som om kroppen går på högvarv som du säger....har inga sköldkörtelproblem för de ha r jag kollat i höst.

fler?

• greta2

Man blir ju mer varmblodig då man är gravid. Kroppstemperaturen går ju också upp efter ägglossning pga progesteronet är det väl.
    Jag tror som AstridEster. Du svettades nog för att du var varmare pga graviditet. jag tror inte heller att det har med mf att göra.

Beklagar mf!!!

Svar på tråden Svettningar före och under mensen?