• Viken79

Mer gaser i magen efter förlossningen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-21 19:58:20:
    Oj, råkade visst posta utan att skriva något. Men är det någon mer än jag som har blivit betydligt mer gasig i magen efter att ha fått barn? Min dotter är nu 3 1/2 månad och jag märker STOR skillnad före och efter förlossningen! Lite jobbigt..

• Svar på tråden Mer gaser i magen efter förlossningen?
  • Matilda

Såja e inte ensam då Skönt! Trodde ja höll på att bli tokig.. men ok vad kan de bero på då??

• Kissekatt

Jag har ingen aning om vad det beror på. Vet bara att det försvann när jag slutade amma. Skönt!!

• Matilda

Ok då e de säkert hormonerna som bråkar med oss om de försvann när man slutar amma!

• Viken79

mortilltre: När blev det bättre då?! Så det finns hopp alltså?

• mortilltre

Jag ammade mina tvillingar i 14 mån, vet inte riktigt om de va då de gav sej men de e mkt möjligt.. SÅ jobbigt när det körde runt i maggen hela tiden;0( Nu e de ok igen som tur e;0) Ha de gott alla "pruttiga" mammor;0)

• mortilltre

Kul att du tog upp det Ts.. tror säkert de e ganska vanligt, men inte många som vågar prata om det... Du vet, "fina flickor fiser inte" De får man väl bjuda på ;0)

• Viken79

Ja visst får man bjuda på det..iallafall här..mindre kul när man inte kan hålla sig typ i affären och så..

• mortilltre

Ja de e mindre kul... man får se till å släppa på trycket precis innan man går in;0) Kul ämne... men jobbigt värre...

• Neko

Det var så kanske någon månad efteråt, sedan gick det över. Var nog för att tarmarna gick tillbaka till sin vanliga plats igen :)

• Perzikan

Känner mig oxå väldigt "gasig". Tjejen är bara två månader så man får väl stå ut ett tag till om det ger sig när man slutat amma..

• Sthlm mamma

Tack!!! Frågade på MVC men nej, kände de inte till. De luktar verkligen inte kul..."Stink mamma" som storasyster säger... Tack igen, kanske normal ändå

• Anna77

Ja, jag gick till doktorn för att undersöka min ömma mage. Han sa stt det troligtvis var gaser. Det känns lungnande men lika jobbigt att behöva fisa då och då för att minska obehaget.

/Anna

Svar på tråden Mer gaser i magen efter förlossningen?