vet inte om jag orkar en gång till
Hej!
Fick mitt andra missfall förra veckan i v. 11, det första fick jag i maj i v. 6, är livrädd för att det ska hända igen hur ska man orka? Men jag vill ju så gärna ha barn!
Kram på er alla!
Hej!
Fick mitt andra missfall förra veckan i v. 11, det första fick jag i maj i v. 6, är livrädd för att det ska hända igen hur ska man orka? Men jag vill ju så gärna ha barn!
Kram på er alla!
Du kommer troligtvis orka mer än vad du själv tror, man har en konstig förmåga att anpassa sig och hitta hoppet igen.
Så länge längtan efter ett barn finns så orkan man att kämpa mer än vad man tror.
Själv har jag haft 5 MF och efter varje gång har jag kännt...näe nu orkar jag inte mer, sedan sörjer jag , bearbetar, och efter det hamnar jag på fötterna igen och börjar om, inget roligt men vad har man för alternativ.
Min man brukar säga när jag är riktigt nere... det finns bara ett alternativ om man vill ha barn och det är att fortsätta att chansa då har vi en chans att lyckas och får ett barn, eller så kan vi sluta att försöka och då får vi inget barn och då måste vi sörja det istället. Så bättre hoppas och kämpa än att sluta att försöka.
Hoppas du förstår hur vi tänker.
Jag tror att du behöver vara ledsen, skitarg, besviken, få sörja och prata om vad du/ni varit med om efter ett tag tror jag krafter till nya försök kommer av sig självt.
Även om jag av egen erfarenhet vet att det inte är helt enkelt och utan problem man ger sig in i nya försök, man är ju så klart skiträdd att det ska hända igen...
Men jag lever just nu på hoppet, hoppet om att jag ska lyckas, hoppet om att jag kommer att få hålla mitt barn i min famn. Hoppas att även du/ni kan hitta erat hopp, så ni orkar gå vidare.
Många STORA varma kramar.
Hej Fru smultron!
Ja jag förstår hur ni tänker, det sista som lämnar en är ju hoppet. Vi kommer självklar kämpa vidare men just nu känns allt väldigt tungt.
Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för er!
En stor kram till er och tack för ditt stöd!