• mmlr

Två missfall, vill inte vara med om ett tredje!!

Två missfall på fyra månader.. letar efter anledningar ( ex blev gravid två månader efter att avslutat p-piller, kan det ha betydelse?) har nu bestämt att vänta ett tag, då mitt psyke inte skulle klara ett tredje missfall, men samtidigt vill jag veta om det är ngt fel på oss!! har ngn "tillförlitliga" svar från ngn läkare om två missfall på raken, utan barn kan betyda att det är större chans att få fler, eller kanske bli barnlös?! Behöver lite uppmuntran, för denna press för psyket är inte ngt jag vill dras med längre..

• Svar på tråden Två missfall, vill inte vara med om ett tredje!!
  • Little M

Jag har tre missfall bakom mig..

De två sista var i feb o aug.. så de var inte så lång tid imellan..

Är gravid igen nu! v 13...Hoppas på bättre tur denna gång

Lycka till

• Eeska

Varit gravid fyra gånger. Två första missfall. Tredje gången gillt! Men satan vad drygt det var psykiskt. Vet precis hur det känns.

• Tigger2

Fick mitt andra missfall förra veckan i v 11 och det första i maj i v 6-7. Hur ska man våga bli gravid igen?

• Siggelvira

Jag ställer samma fråga, Tigger2. Hur ska man våga? Kommer man att våga känna den minsta lilla glädje när man får plus nästa gång?

• Fröken N

Jag vågar och kommer försöka igen trots 2 missfall o ett avbrytande pga av gravamissblidningar på fostret ( alla 3 grav tack vare IVF)
    Kommer dock inte kunna glädjas utan vara konstant orolig. Men för mig är alternativet värre - att ge upp tanken om barn...
    Lycka till tjejer

• plingplong

Kan tänka mig hur ni känner som haft upprepande MF, har "bara" haft ett jag men känner ändå att jag inte kommer kunna glädjas över nästa plus, kommer bara vara orolig hela tiden..

• Kringlan

Hej!
    Jag har två MA på rad bakom mig och blev gravid en tredje gång, är nu i v 22. Oron och ångesten går inte att beskriva! Något som gjorde det "lättare" för mig var att jag fick gå på VUL nästan varannan vecka, hjälper ju inte om något går fel, men kändes ändå skönt att veta att just nu är allt bra. Och två veckors-etapper var precis vad vi klarade av.
    Jag fick också Progesteron, extra gulkroppshormon,för att stötta graviditeten från det att jag visat positivt, skönt tyckte jag att veta att nu gör vi åtminstone vad vi kan för att hjälpa till.
    Sen är det ju också så att två missfall är inte så ovanligt, men tre på rad får ungefär 1%. 99 av 100 går det bra för.. Det klamrade vi oss fast vid. Önskar er all lycka! Kämpa o våga!

• mmlr

Tusen tack för alla stödjande svar!
    Lycka till Kringlan, ditt svar gav mig stort hopp!

Svar på tråden Två missfall, vill inte vara med om ett tredje!!