Är klorin-lukt farligt för små barn?
Kanske världens dummaste fråga men jag gick lös med klorin i badrummet och i tvättstugan efter helgens magsjuka...är klorinlukten farlig för små barn? Om det luktar lite starkt....*orolig*
Kanske världens dummaste fråga men jag gick lös med klorin i badrummet och i tvättstugan efter helgens magsjuka...är klorinlukten farlig för små barn? Om det luktar lite starkt....*orolig*
Klorin är inte nyttigt för någon.
Jo, det rekommenderas absolut inte att användas i närheten eller där spädbarn/småbarn under 2 år vistas!
(en f d anticimex-anställd som utbildats inom området...)
Klorin är inte bra för miljön så jag skulle inte ens köpa det av den anledningen! (Innehåller hypoklorit) Det går lika bra med vanligt rengöringsmedel (typ allrent eller såpa) och lite vatten!
Klorin betraktas som farligt avfall och ska inte släppas ut i avlopp! Det påverkar bakterierna i reningsverket vilket i sin tur påverkar dricksvattnets renhet!
Men det var inte det du undrade över utan om hälsopåverkan
Om hypoklorit kommer i kontakt med sura rengöringsmedel (t.ex. "WC Anka" eller liknande) så kan klorgas utvecklas. Klorgas verkar kraftigt irriterande på andningsvägarna.