• Dilara

MA

Jag har haft två MA detta året. Båda dog i vecka 8. 6 juni var första MA och 6 november var andra MA. Jag undrar om det är någon annan som upplevt likadant? Hade den turen att få en utredning nu, behövde inte vänta en tredje gång. Jag misstänker att det är ngt fel på mig eftersom mina foster dör i vecka 8. Ska på utredning den 20 November. Hur länge väntar man på provsvaren? Livet känns hopplöst just nu. Jag är bara 20 år och jag kan inte få min bebis. Allting känns så meningslöst och tomt

• Svar på tråden MA
  • Sthlm1979

Hej Dilara, stor kram till dig. Vi har gjort missfallsutredning och det tog ca sju veckor innan alla provsvar var klara. Proverna visade inget på varken mig eller min sambo. Nästa gång jag blir gravid så kommer jag att få blodförtunnande (för att öka blodförsörjningen till fostret och Progestron (gulkroppshormon).

Hör av dig om du undrar över något. Hoppas att du lyckas till slut.

Kram

~~~~~~~~Dum spiro, spero~~~~~~~~
  • Dilara

Tack. Hoppas att allting går bra för er oxå. Hur många tester gjorde ni, och i sånna fall vad kollade de? Kram

• Dilara

Idag började de med utredningen. Jag o min partner fick ge blodprov på mig tog de ca 7-8 rör på honom tog de 1 rör. Sedan kollade läkaren i livmodern om allting såg bra ut, vilket det gjorde. Nu väntar jag på svaren, de skulle komma om ca 1 månad sa läkaren.
    Läkaren vill att jag ska vara med på en forskning när jag bli gravid nästa gång. I dagens läge vet man inte om trombyl hjälper mot proppar i moderkakan. Forskningen ska göras på gravida kvinnor där hälften av dem får trombyl o den andra hälften sockerpiller. Man ska inte veta vem som har fått vad förren forskningen är färdig.
    Det är en läkare som heter Lennart någonting som ska forska i borås. Det är bra med denna forskning, så man kan veta om trombyl hjälper. Vem vet kanske så minskar antalet missfall efter denna forskning.

Svar på tråden MA