• Maddelicious

Är det farligt att sola solarium/bada bastu!

Hej hej!

Nybliven gravid med BF 1 Juli 07! Nu undrar jag om det är skadligt för barnet om man solar solarium och badar bastu?? Nån som kan hjälpa mig?

Kram

Har en sprattlis i magen! V.7+3
  • Svar på tråden Är det farligt att sola solarium/bada bastu!
  • susannn

bada bastu gjorde jag men bm sa att jag skulle undgå att sola solarium..

• Helly78

unvik bubbelpool, det samla mkt bakteri

• Gose

Solarium kan ge missfärgningar i huden då den reagerar annorlunda när man är gravid, vilket kan kvarbliva efter förlossning.
    Bastu finns inga klara besked utöver att det inte ska vara för varmt... Men jag vet inte...
    De säger ju att hög feber inte är bra då det blir förhöjd kroppstemperatur men om man bastar lite lagom, tror jag inte är farligt!

• Monstermamman

Det är ingen fara att bada bastu, se till att dricka mycket och överdriv inte med badandet att du sitter där länge och för varmt.
    När magen blir större är det skönt att lägga en blöt, kall handduk över magen.

KÅRV, för ett bättre Familjeliv! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375-1.html
  • Meddelande borttaget
  • Maymom
    Pappatill2 skrev 2023-06-18 23:05:06 följande:

Här finns en bra artikel om graviditet och bastu!

www.altarsauna.com/svenska/basta-gravid

Tråd från 2006. Och det finns bättre artiklar som förklarar vilka veckor som kan vara känsliga och varför samt att ir-bastu inte rekommenderas då de värmer kroppen inifrån.

Antar att du sprider en artikel du själv skrivit eftersom du lägger den i alla trådar som rör ämnet oavsett ålder på tråden...
Svar på tråden Är det farligt att sola solarium/bada bastu!